wtorek, 7 maja 2024 00:21
Reklama
Reklama
Reklama

Rośnie temperatura wokół referendum – czy prezydent pozwie do sądu inicjatora referendum?

STAROGARD GD. „Edmund Stachowicz kłamie!” - tekst o takim tytule trafił na stronę internetową inicjatorów starogardzkiego referendum oraz maile dziennikarzy Gazety Kociewskiej. Marcin Wichert twierdzi, że prezydent oszukał mieszkańców Starogardu Gd. mówiąc w wywiadzie, że z inicjatorem akcji nigdy nie miał do czynienia. Wszystko wskazuje, że zapowiada się bardzo gorący okres przedreferendalny.
Rośnie temperatura wokół referendum – czy prezydent pozwie do sądu inicjatora referendum?
Od prawie dwóch tygodni Komisarz Wyborczy sprawdza niemal 5 tys. podpisów mieszkańców Starogardu Gd., którzy zdecydowali się poprzeć referendum w sprawie odwołania prezydenta Edmunda Stachowicza. Z nieoficjalnych informacji wynika, że decyzja o organizacji referendum bądź odrzuceniu wniosków będzie znana na dniach.

Oko za oko, ząb za ząb
W międzyczasie rozpoczęła się ostra kampania z obydwu stron. Najpierw prezydent Starogardu Gd. Edmund Stachowicz zaatakował Marcina Wicherta w wywiadzie udzielonym GK. Twierdzi, że ten nigdy nie zgłosił się do niego żadną inicjatywą związaną z ogólnie pojętym rozwojem miasta. Odpowiedź była natychmiastowa.
    To nieprawda – odpowiada Marin Wichert. - Osobiście byłem u pana prezydenta z prośbą o pomoc w rozpropagowaniu idei organizowanego przeze mnie w naszym mieście Dnia Dawcy Szpiku. Pan prezydent pobieżnie wysłuchał mojej prośby i nie wykazując zainteresowania i zrozumienia tak poważnej sprawy, odesłał mnie do pana Wojciechowskiego. Zastępca prezydenta rozpoczął rozmowę ze mną od słów: "ile to będzie kosztowało". Po mojej odpowiedzi, że nic, pan prezydent objął patronat honorowy nad Dniem Dawcy Szpiku zorganizowanym przeze mnie w SCK, na którym nawet się nie pokazał.
Prezydent Stachowicz pamięta, że akcja organizowana przez Fundację DKMS z Warszawy odbyła się pod jego patronatem.


    Pismo w sprawie objęcia patronatem tego wydarzenia wpłynęło 9 maja, a już 10 podjąłem decyzję w tej sprawie – mówi Edmund Stachowicz. - Jednak kategorycznie zaprzeczam, jakoby autorem tego pisma był pan Marcin Wichert, ponieważ we wniosku nie występuje jego nazwisko. Osobą do kontaktu była pani z Warszawy. Nieprawdą jest jakoby pan Wichert był organizatorem.

Jak twierdzi prezydent podobnych imprez jest więcej, podobnie jak osób, które proszą o wsparcie.
    Dzień Dawcy Szpiku to bardzo ważna akcja. Natomiast zgłaszają się do mnie także mieszkańcy z dużymi inicjatywami w zakresie rozwoju miasta. Dlatego ponawiam moje pytanie: czym do tej pory dla Starogardu Gd. i mieszkańców zasłużył się pan Wichert? Bo podtrzymuję, że inicjatywy w zakresie rozwoju miasta nie proponował.
W związku z informacją przekazaną przez inicjatora referendum, Edmund Stachowicz nie wyklucza dalszych kroków.

    W związku z tym, że Pan Wichert publicznie nazwał mnie kłamcą nie wykluczam wystąpienia na drogę sądową – mówi włodarz.
(...)

Więcej w Gazecie Kociewskiej,
która ukazuje się wraz z Dziennikiem Pomorza
na terenie powiatu starogardzkiego.



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
mieszczuch 02.02.2012 09:02
Wandzia normalnie ze szczęścia wskoczę na ciebie że ty to nie stachowicz Chociaż ktoś normalny, bo od czasów Palikota stachowicz i cały jego dwór podaje się na forach za kobiety

poddany królewski 02.02.2012 08:23
hej max jeżeli dał nagrodę piłkarzowi (którego cenię i szanuję), grającemu w innym mieście, to dlaczego tancerze mieliby być gorsi? Mnie już nic nie zdziwi

max 01.02.2012 20:48
kto ma wiedze na ten temat Podobno Stachowicz przyznał stypedium jakims tancerzom ,nie było by w tym nic złego ale oni tancza w innych miastach Bład czy przekret

Andzia 01.02.2012 14:33
Wandzia do szkoły uczyć się czytać ! Najwyraźniej nie rozumiesz słowa pisanego. Spróbuję jednak kolejny raz ci wyjaśnić pomimo tego, że mnie obrażasz. BEZ EMOCJI. Pisałam o 3 wariantach lokalizacji obwodnicy: 1) przez środek miasta (zaproponowana przez ciebie) - wg mnie jest bebe, 2) daleko od miasta (na przykładzie Chojnic) - wg mnie również jest bebe, 3) obwodnica biegnąca po obwodzie miasta nieopodal granic administracyjnych- taka lokalizacja wg mojej opinii jest OK! Sorry za dziecinny żargon, ale uznałam po twoich wcześniejszych wypowiedziach, że inaczej nie zrozumiesz. Mam nadzieję, że teraz do ciebie dotarło. pozdrawiam!

Wandzia 01.02.2012 14:05
:))) nie pogrążaj się cyt.: "obwodnica Chojnic biegnie z dala od samego miasta przez co tracą same Chojnice". Na razie znaczy że niekorzystnie jest poza miastem. Ale jednak cyt.: " Korzystna dla miast lokalizacja obwodnicy jest tylko i wyłącznie wzdłuż ich obwodu". I juz zaczęło być korzystnie poza miastem. Do tej pory pisałaś głupoty. Teraz zaczęłaś zaprzeczać sama sobie :)))

Andzia 01.02.2012 13:26
Nie schizofremia, ani paranoja tylko twój wtórny analfabetyzm. Czytaj ze zrozumieniem. Korzystna dla miast lokalizacja obwodnicy jest tylko i wyłącznie wzdłuż ich obwodu, inaczej mówiąc wzdłuż lub w niedalekiej odległości od granic administracyjnych miasta.

i to by było na tyla 01.02.2012 12:45
schizofrenia? paranoidalna? cyt. :"nigdzie nie napisałam, że tranzyt przez środek miasta jest korzystny dla jego mieszkańców". Czyżby?, cyt.: "Zgadza się, napisałam że obwodnica Chojnic biegnie z dala od samego miasta przez co tracą same Chojnice". A 80 mln to nie wiem skąd wzięłaś. Ale możesz mieć rację, bo faktycznie w Starogardzie buduje się drogo. 800 m jednopasmowej, biednej, nowej Jabłowskiej kosztowało 9 mln

autor 01.02.2012 12:17
STAŃMY W OBRONIE SANEPIDU Nie dajmy likwidowac kolejnych miejsc pracy.Aby im żyło się lepiej.

Andzia 01.02.2012 11:23
Zgadza się, napisałam że obwodnica Chojnic biegnie z dala od samego miasta przez co tracą same Chojnice. Podtrzymuję swoją wypowiedź. Tak, jak pisałam w poprzednim komentarzu obwodnica powinna biec po obwodzie miasta, nie przez jego środek czy w znacznej odległości od niego. Z tego co się zapoznałam z MPZP, to nie ma w granicach miasta odpowiednich terenów na budowę drogi gminnej pełniącej funkcję obwodnicy. Zresztą nawet przy największych oszczędnościach miasto nie byłoby w stanie samodzielnie sfinansować takiej inwestycji. Mówimy tu o kwotach grubo ponad 80 mln zł.

Wandzia 01.02.2012 10:32
Andziu napisałaś: "obwodnica Chojnic jest zrobiona z dala od miasta, przez co może zyskuje na tym tranzyt, ale tracą same Chojnice". Wobec tego, twoim zdaniem, zyskałyby (te Chojnice) gdyby biegła przez miasto. No co w tym niezrozumiałego? Napisałam, że ulica Solidarności w Tczewie PEŁNI FUNKCJĘ obwodnicy, bo jest nowoczesna, wielopasmowa, z odpowiednio ustawioną sygnalizacją świetlną. Nie ma korków, tranzyt jest w Tczewie tylko przez chwilę i nie korkuje centrum. Nie mogli tak zrobić Berlinki? Tym bardziej że Stachowicz przed wyborami wręcz chwalił się że to JEGO dzieło.Spórz na mapę Starogardu. Jest tam mnóstwo miejsca na obwodnicę w granicach miasta

Andzia 01.02.2012 09:50
PO 1 - Nieszczęsna obwodnica niepowstała by nawet z zaoszczędzonych środków finansowych, ponieważ miasto nie może budować sobie dróg poza swoimi granicami administracyjnym. PO 2 -odnośnie wkładu własnego wspomniała w odpowiedzi na wcześniejszy post. PO 3- Nie zgodzę się, co do Nowej Jabłowskiej, ja i wielu mieszkańców często z niej korzysta. PO 4- Aleja Solidarności biegnie przez środek miasta. Ciężko ją nazwać obwodnicą. Zresztą jak sama nazwa wskazuje obwodnica powinna biec po obwodzie miasta a nie przez jego ŚRODEK. PO 5- Rada ani RIO nic nie musi. Typowe umywanie rączek. Zachęcam do zapoznania się m.in. z ustawą o samorządzie gminnym szanownego oponenta. Jeśliby tak było jak piszesz istnienie rady nie miałoby sensu. PO 6 -nigdzie nie napisałam, że tranzyt przez środek miasta jest korzystny dla jego mieszkańców. Bliższa temu stwierdzeniu jest raczej Twoja wypowiedź zachwalająca Al. Solidarności w Tczewie. Proszę nie przekręcać moich wypowiedzi. PO 7 - nie mam nic wspólnego z marketingiem UM. PO prostu myślę samodzielnie bez większych emocji w odróżnieniu od większości komentujących.

nie mydl nam oczu 01.02.2012 08:33
do Andzi Funkcję obwodnicy w Tczewie spełnia nowoczesna, wielopasmowa, z odpowiednio ustawioną sygnalizacją świetlną, aleja Solidarności. Dzięki obwodnicom wycofany jest tranzyt z centrum, dzięki czemu zyskują i mieszkańcy i tranzyt. To tylko marketing z UM Królewskiego Miasta twierdzi, że tranzyt w centrum to zwiększone zakupy i raj dla mieszkańców. Ta nieszczęsna obwodnica powstałaby, gdyby pieniędzy nie wydawano na bzdury typu Kochanki, tablice "przejazd otwarty" przy Polmosie lub nową Jabłowską. Ilu mieszkańców jeździ tamtędy? Jaki tranzyt z Warlubia do Tczewa pojedzie nową Jabłowską przez Starogard? Tranzyt do Człuchowa i Gdańska ma któredy jeździć. Miasto nie może zdudować drogi za swoje pieniądze? MUSI być "beneficjentem"? Jeżeli czeka się na mannę z nieba, to masz rację. Rada rzeczywiście musi wydać zgodę, ale jest to zgoda formalna, w polskim prawie rada jest usytuowana w roli notariusza. Wnioski składa prezydent i za nie odpowiada. Rada nie jest przedszkolanką prowadzącą dziecko za rączkę. RIO zatwierdziło budżet na 2012 r., bo ma taki obowiązek, Jak można z góry przewidzieć że wszystko jest w porządku. Kto zagwarantuje. że będzie wykonany?

KLIENT SANEPIDU 01.02.2012 08:23
CHCĄ ZLIKWIDOWAĆ SANEPID KOLEJNY CUD PO CHCĄ ZLIKWIDOWAC LABORATORIUM W SANEPIDZIE KOLEJNA LIKWIDACJA STANOWISK PRACY I UCIAŻLIWOŚĆ DLA MIESZKAŃCÓW STAROGARDU I OKOLIC.TAK RZĄDZI W NASZYM KRAJU PO I CO MA TU MAJĄ DO POWIEDZENIA NASI URZĘDNICY STAŃMI W OBRONIE STAROGARDZKIEGO SANEPIDU. WARSZAWE NALEŻY PRZEWIETRZYĆ TYCH Z PO DBAJĄ TYLKO O SWOJE STOŁKI.PRECZ Z PO TO SĄ GNOJKI.

Andzia 31.01.2012 16:23
Czyli panaceum na wszystko to obwodnica, Niestety też muszę Was rozczarować Drodzy dyskutanci. Po 1 Tczew o ile pamiętam nie ma obwodnicy, po 2 obwodnica Chojnic jest zrobiona z dala od miasta, przez co może zyskuje na tym tranzyt, ale tracą same Chojnice. Po 3 miasto (UM) ze swojej strony zrobiło wszystko, aby ta nieszczęsna obwodnica powstała. Jest przygotowana dokumentacja i wszystko byłoby pięknie gdyby wiceminister od PO nie wykreślił nas, całkiem niedawno, z listy priorytetowych projektów inwestycyjnych (wiadomo EURO). Obwodnica nie będzie drogą gminną. Miasto nie może sobie budować ulic poza swoimi granicami administracyjnymi. A tym samym zbierać jakieś wkłady własne. Tym bardziej, że nie ma i nie było konkursów na dofinansowanie budowy takich dróg w pomorskim (gdzie beneficjentem jest gmina). PO 4 - Nie zgodzę się też z opinią, że za zadłużenie miasta odpowiada tylko Stachowicz. Każdorazowo na zaciągnięcie zobowiązań zgodę musi wydać Rada Miasta. Więc jak szukamy winnych to należy ich szukać również wśród radnych. Chociaż to też wydaje mi się zbędne. Niedawno RIO zatwierdziło budżet na 2012 r., Czyli z budżetem wszystko jest w porządku. PO 5 wybudowane drogi są zakończone. Kochanki - część miejska jest cała zrobiona. Nowa Jabłowska - też cała. Stara Jabłowska, z tego co wiem, będzie remontowana w tym lub najpóźniej w przyszłym roku.

Wandzia 31.01.2012 09:40
JA ich bronię ??? Ja nabijałam się z Andzi. Kpiłam że Stachowicz zadłużał miasto bo "MUSIAŁ absorbować" :))) Ktoś mu kazał? Gdyby tę zmarnotrawioną kasę wydano na potrzeby mieszkańców, obwodnica Starogardu byłaby faktem, a nie pobożnym życzeniem. Tylko LAPIDARIUM nam jeszcze brakuje. Andzia pisze żeby nie czepiać się Stachowicza, bo może iść na emeryturę. Owszem, ale Prabucki, Radke i Szmajchel też ciągną kasę. Nie wiadomo za co, ale przecież niemałą. A teraz mnie smacznie przeproś ;)

KOMENTARZE
Autor komentarza: tutamTreść komentarza: Drogi kociewiaku.pl, czy mi się wydaje że wczoraj coś ważnego załatwialiśmy? Może trzeba kogoś ściągnąć z urlopu czy jak?Data dodania komentarza: 08.04.2024, 10:15Źródło komentarza: Nieletni motocyklista po wypadku trafił do szpitalaAutor komentarza: ALLTreść komentarza: I słusznie !Data dodania komentarza: 08.04.2024, 10:05Źródło komentarza: Skandal. Wojewoda Rutkiewicz usunęła w Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim tablicę śp. Prezydenta RP Lecha KaczyńskiegoAutor komentarza: RudiTreść komentarza: Około 40 sekundy - jeśli dobrze pamiętam to skrzyżowanie sprzed budowy ronda, to tam najwięcej narozrabiał nagrywający.Data dodania komentarza: 07.04.2024, 22:05Źródło komentarza: [WIDEO] STOP agresji drogowej!Autor komentarza: jolka demolkaTreść komentarza: Zauważ,że nikt z tych "prawicowych"fanatyków nie wyzywa was od świrów i pijaków.I co jest smutniejsze?Data dodania komentarza: 24.02.2024, 09:21Źródło komentarza: FELIETON: „Inspekcja drogowa” TuskaAutor komentarza: RomanTreść komentarza: Cześć, oby ten remont zakończył się lepszym efektem niż remont ul. Zielonej. Zasłonięto studzienki kanalizacyjne i przy okazji spowodowało to zalanie domu...Data dodania komentarza: 23.02.2024, 15:12Źródło komentarza: Będzie remont trzech ulic w KokoszkowachAutor komentarza: alkohole świataTreść komentarza: oni wszyscy w trójkę są siebie warci... , wstyd , skandal , żenada...Data dodania komentarza: 23.02.2024, 08:39Źródło komentarza: Spotkanie starogardzkich samorządowców z nowa wojewodą pomorską
Reklama