Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci zacząć ...
1. Zacznij od wizualizacji
Mimo, że Twoja strategia marki powinna być szersza niż proste logo, nie ulega wątpliwości, że wizualizacje Twojej marki muszą być ostre i charakterystyczne.
Ujmując rzecz inaczej - nie wystarczy wybrać zespół brandingowy, który ma dobre artystyczne instynkty, ale też nigdy nie powinieneś oddawać się w ręce projektantowi, który nie potrafi dać Ci tego czego szukasz.
2. Poszukaj idealnego dopasowania
Kiedy marka rozwija się doskonale, zazwyczaj jest to przecięcie trzech ważnych elementów: osobowości firmy i jej reżyserów, myślenia zespołu kreatywnego i zrozumienia rynku docelowego.
Jeśli którykolwiek z nich jest w konflikcie - na przykład, gdy osoby decyzyjne nie mogą się dogadać lub brakuje wiedzy na temat pożądanej bazy klientów - marki szybko przestają być spójne.
3. Opracowanie i wykorzystanie strategii marki
Mimo że podstawy Twojej marki mogą zaczynać się od logo i kolorów, ogólne podejście powinno obejmować charakterystyczny flow, spójne motywy wiadomości, a nawet elementy, takie jak typy i rozmiary obrazów, które są używane w Twojej witrynie internetowej oraz w materiałach reklamowych.
Współpracuj ze swoim kreatywnym zespołem, aby opracować pisemną strategię marki, która określa, kim chcesz być, co chcesz powiedzieć, jak chcesz, aby czuli się Twoi klienci.
4. Niech Twoja marka rozwija się
Niezależnie od tego, jak dobrze zaplanujesz swoje działania związane z brandingiem, prawie na pewno znajdziesz się w punkcie, w którym musisz zmienić sposób wyrażania siebie. Być może Twoja firma powiększy się, wprowadzi nowe produkty i usługi, a nawet zmieni własność.
Kiedy takie zmiany mają miejsce, nie należy zaczynać od początku, ale wykorzystać dotychczasowe osiągnięcia oraz dostroić swoją tożsamość i przedstawić ją klientom na nowo,
Najlepsze marki są wzmacniane wielokrotnie przez czas, aż klienci kojarzą je z jakością, wartością lub nawet szczęściem. Ale ustalenie tego rodzaju tożsamości wymaga doświadczenia i skłonności do twórczego myślenia.
Jeśli szukasz profesjonalnej agencji marketingowej, która rozumie potrzeby swojego klienta i jest nastawiona na ciągły rozwój - Digital Marketing Agency to najlepszy wybór!
Artykuł sponsorowany