niedziela, 28 kwietnia 2024 15:48
Reklama
Reklama

3 rzeczy, o których musisz pamiętać prowadzać sklep internetowy?

Prowadzisz sklep internetowy, a dzięki skutecznej sprzedaży skala twojego biznesu rośnie i nadszedł czas na udoskonalenia? A może dopiero zaczynasz swoją przygodę z e-commerce i zastanawiasz się, na jakie obszary tego biznesu warto zwrócić szczególną uwagę? Oto 3 przykładowe narzędzia, które pomogą ci wznieść handel w sieci na wyższy poziom!
  • Źródło: Art. sponsorowany
3 rzeczy, o których musisz pamiętać prowadzać sklep internetowy?

Zadbaj o widoczność sklepu internetowego

Konkurencja w branży e-commerce jest tak ogromna, że nawet najlepszy towar dostępny w atrakcyjnej cenie nie obroni się sam. Bez przemyślanej strategii dotarcia do klientów twój sklep pozostanie dla nich po prostu niewidoczny. Na szczęście masz do dyspozycji wiele narzędzi, które docelowo sprowadzą ruch na twoją stronę.

W dłuższej perspektywie najbardziej skutecznym rozwiązaniem jest pozycjonowanie sklepu internetowego. To długofalowy proces, ale po pewnym czasie dzięki przemyślanej strategii twoja strona zajmie wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania.

Jeśli dysponujesz ograniczonym budżetem i potrzebujesz szybkiego wzrostu sprzedaży, zacznij od Google AdWords. Ta metoda sprawi, że strona stanie się widoczna w wyszukiwarce natychmiast.

Oprócz tego korzystaj ze wszystkich dostępnych możliwości – promuj swoją ofertę w mediach społecznościowych, poprzez marketing afiliacyjny, a równolegle prowadź sprzedaż na platformach marketplace.

Automatyzuj procesy

Kiedy twój biznes zacznie rosnąć, szybko dostrzeżesz potrzebę automatyzacji procesów, które obecnie są czasochłonne. Dobrym tego przykładem jest wysyłka towaru. Przy dużej liczbie zamówień ich komplementacja staje się wyzwaniem, a jednocześnie musisz zadbać o nadawanie przesyłek.

Tę drugą kwestię łatwo rozwiążesz przy pomocy platform wysyłkowych, na przykład serwisu Apaczka skierowanego do klientów biznesowych: https://www.apaczka.pl/. Zamówienie kuriera stanie się możliwe za sprawą jednego kliknięcia, bo dane automatycznie przeniosą się ze sklepu internetowego do panelu wysyłkowego.

Oprócz tego serwis Apaczka posiada wiele ciekawych udogodnień dla e-commerce, w tym automatyzację zwrotów, narzędzia analityczne, spersonalizowaną komunikację do klientów. Dostępność wszystkich wiodących przewoźników, w tym możliwość skorzystania z paczkomatów oraz punktów odbioru to atut sam w sobie. Z pewnością ucieszy również możliwość rozliczania wysyłek na jednej comiesięcznej fakturze wraz z atrakcyjnymi rabatami rosnącymi wraz z liczbą zamówień.

Stwórz sklep przyjazny klientom

Pamiętaj, że to klient powinien czuć się jakby znajdował się w centrum uwagi. Masz do dyspozycji naprawdę wiele narzędzi, by zadbać o lojalność konsumentów. Oto przykłady:

  • Wielokanałowa komunikacja – szybko odpowiadaj na pytania klientów i rozwiązuj ich problemy w kanałach takich jak e-mail, czat na żywo, infolinia i social media.
  • Obsługa posprzedażowa – wysyłaj klientom komunikaty dotyczące statusu zamówienia, dziękuj za dokonane zakupy i proś o ewaluację swojego sklepu.
  • Responsywna strona sklepu – pamiętaj o klientach korzystających z urządzeń mobilnych, dziś aż 75% internautów dokonuje zakupów przy pomocy smartfona.
  • User Experience – dostosuj swoją stronę do potrzeb i oczekiwań klientów.
  • Uproszczony checkout – pozwól na jak najszybszą finalizację transakcji.

Podziel się
Oceń

Reklama