czwartek, 6 października 2022 05:30
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Ekologia w strategii i komunikacji marek. Biznes na nią stawia

Aż 73 proc. Millenialsów i osób z Pokolenia Z jest zdania, że to ostatni moment na walkę ze zmianami klimatu – wynika z najnowszych danych Deloitte1. Co więcej, prawie co 5 z nich uważa, że firmy podejmują za mało działań ekologicznych. Aby przyciągnąć nowe talenty do przedsiębiorstwa, ograniczyć odpływ pracowników, a także zwiększyć sprzedaż, polskie i międzynarodowe firmy wdrażają strategie komunikacji, które uwzględniają aspekty ekologiczne. Te są odpowiedzią na oczekiwania klientów: marka ma być ekologiczna, działać w obszarach CSR i produkować zgodnie z poszanowaniem środowiska naturalnego.
  • Źródło: Karolina Cempel
Ekologia w strategii i komunikacji marek. Biznes na nią stawia
Autor: from Karolina Cempel

Młode pokolenie inwestuje środki finansowe w marki, które działają na rzecz zrównoważonego rozwoju. Dziś – zarówno Millenialsi, jak i Zetki – oczekują od pracodawców czegoś więcej niż dobrego produktu. Chcą kupować od firm, które podejmują realne działania na rzecz szeroko pojętej ekologii. Inwestycja w ekologiczny wizerunek przynoszą zwrot w postaci większej lojalności klientów i pozytywnego odbioru usług. Jakie działania strategiczne są podejmowane przez marki?

Circural economy, czyli drugie życie przedmiotów na topie

Niektóre firmy oparły core swojego biznesu na filozofii circural economy. Do swojej strategii wdrażają działania mające na celu promowanie odpowiednich zachowań wśród klientów. Tak działa np. marka Rekol.

Corem naszego biznesu jest sprzedaż barwników do tkanin. Gospodarka obiegu zamkniętego jest coraz popularniejsza. My prezentujemy konsumentom produkty, które mają zachęcić do nadawania tkaninom nowego życia. Istotne jest odpowiednie dobranie strategii w taki sposób, aby zachęcić do kupowania idei, a nie samych produktów. Widzimy ogromne zapotrzebowanie na działania eko – wyjaśnia Kamil Maślanka z firmy Rekol.

Ten trend potwierdza Sebastian Kopiej, CEO agencji PR z ponad 25-letnim doświadczeniem na rynku, która zajmuje się m.in. tworzeniem strategii komunikacji marek.

Widzimy ogromne zapotrzebowanie na budowanie świadomości ekologicznej Polaków i podążanie za światowymi trendami. Młode pokolenie wymaga więcej. Chcą kupować idee i rozwiązania, które pomogą w walce ze zmianami klimatu i nadmiernym konsumpcjonizmem. Dziś największe firmy posiadają w swojej strategii elementy ekologiczne. Tworzone są obszerne taktyki działań w obszarach CSR, mających na celu wspieranie wybranych grup społecznych czy działań – mówi Sebastian Kopiej z Commplace.

Z roku na rok spada zaufanie Pokolenia Z i Millenialsów do biznesu – mniej niż połowa badanych przez Deloitte osób jest zdania, że przedsiębiorcy mają pozytywny wpływ na społeczeństwo. To wyraźny sygnał dla firm, by coś zmienić.

Dążenie do niezależności energetycznej 

Kolejnym przykładem działań ekologicznych jest inwestowanie w panele fotowoltaiczne. Te umożliwiają samodzielne wytwarzanie energii i sprawiają, że dane jednostka (firma czy osoba indywidualna) staje się niezależna energetycznie. Promocja odpowiedniego podejścia wśród konsumentów to misja marek. 

Chcemy promować efektywność i bezpieczeństwo. Odnawialne źródła energii są popularne za granicą i cieszą się coraz większym zainteresowaniem wśród Polaków. Dają nam niezależność energetyczną i umożliwiają oszczędności na wysokim poziomie. Poprzez odpowiednią komunikację chcemy pokazać konsumentom, że każdy Polak może sięgnąć po energię ze słońca. Wystarczy podjąć odpowiednie kroki, a także sięgnąć po dostępne na rynku dofinansowania – wyjaśnia Szymon Osłowski, właściciel firmy Kobo Energy.

Moc zainstalowana w fotowoltaice na koniec 2021 roku wyniosła 7,6 GW, a przyrost nowych mocy wynosił ponad 3,7 GW, co daje tempo wzrostu na poziomie ponad 100 proc. – wynika z raportu „Rynek Fotowoltaiki w Polsce 2022”. Te wyniki można uznać za sukces branży fotowoltaicznej, na który przełożyły się w dużej mierze także rosnące ceny energii elektrycznej. 

Komunikacja związana z zieloną energią

Marki, które w swoim asortymencie posiadają ekologiczne rozwiązania stawiają na komunikację, która przekaże konsumentom ideę ich działania. Przykładem może być EcoFlow – producent mobilnych stacji zasilania. 

Wiemy, jak ogromne znaczenie odgrywa czysta energia. Naszą misją jest dostarczenie konsumentom takich rozwiązań, które są wygodne, łatwo dostępne i ekologiczne. Chcemy także zrewolucjonizować przemysł poprzez promowanie rozwiązań z wykorzystaniem energii słonecznej. Dopieramy do świadomych konsumentów, choć naszym celem jest edukacji społeczeństwa i propagowanie tego, co ekologiczne – wyjaśnia Paweł Tomiczek z EcoFlow.

Mobilna stacja zasilania EcoFlow DELTA Odniosła sukces w kampanii na KickStarterze, która zebrała ponad 2,5 miliona dolarów od 2662 wspierających. To pokazuje, jak dużym zainteresowaniem cieszą się eko rozwiązania. 

Ekologia w strategii i komunikacji marki odgrywa coraz większą rolę. Firmy chętniej pozycjonują się jako jednostki, które dbają o środowisko naturalne, dążą do niskoemisyjności i mają na uwadze dobro lokalnej społeczności. A ich klienci to doceniają. 


Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Starogardzki Dzień Seniora 2022 Starogardzki Dzień Seniora 2022 Starogardzkie Centrum Kultury 15 października 2022 o godzinie 17:00 zaprasza na “Starogardzki Dzień Seniora”. Wydarzenie odbędzie się w Miejskiej Hali Sportowej im. Andrzeja Grubby, w Starogardzie Gdańskim. W tym roku dla Starogardzkich Seniorów wystąpią “Skaldowie” oraz Stefano Terrazzino. Wydarzenie odbywa się pod patronatem Prezydenta Miasta Starogard Gdański Janusz Stankowiaka.Stefano Terrazzino – włoski tancerz, aktor i wokalista. Od 2005 roku mieszka i pracuje w Polsce. Laureat wielu prestiżowych i międzynarodowych konkursów tanecznych. W polskim programie rozrywkowym „Taniec z Gwiazdami” kilkakrotnie stawał na podium, w tym dwukrotnie na miejscu pierwszym. Również dwie wygrane przyniósł mu program na antenie telewizji Polsat “Dancing with the Stars – Taniec z gwiazdami”. W polskiej edycji tego programu wziął udział aż dziewięć razy, a w niemieckiej trzy razy. Stefano pasjonuje się muzyką. Talentem wokalnym i aktorskim zachwycił jury i publiczność programu „Twoja twarz brzmi znajomo”, zdobywając pierwsze miejsce w III edycji. Chcąc dzielić się radością płynącą z muzyki Stefano Terrazzino w Starogardzie Gdańskim zaprezentuje muzyczno-taneczny wieczór, który z całą pewnością stanie sięniezapomnianym wydarzeniem. Artysta wykona niezapomniane znane i lubiane włoskie przeboje m. in.: Volare, Azzuro, Mambo Italiano, Oblivion, Sara Perche Ti Amo i inne.Skaldowie – grupa pop-rockowa, działająca z przerwami od 1965 do dziś. Jeden z najpopularniejszych polskich zespołów przełomu lat 60 i 70 XX wieku. Ich przeboje: “Kulig”, “Wszystko mi mówi, że mnie ktoś pokochał”, “Cała jesteś w skowronkach”, “Króliczek”, “Prześliczna wiolonczelistka”, czy “Medytacje wiejskiego listonosza” na stałe wpisały się w kanon najpopularniejszych utworów w historii polskiej piosenki XX wieku.Podczas koncertów będzie prowadzona kampania informacyjno – profilaktyczna dotycząca uzależnień wśród osób 60+ pd hasłem “Wolny nestor”.Bilety:1 zł – dla seniorów,10 zł – bilet normalny.Bilety do nabycia w recepcji SCK oraz na stronie www.sck.art.plDo biletu zostanie dołączony kupon konkursowy, który weźmie udział w losowaniu atrakcyjnych nagród od sponsorów. Przy zakupie biletu online, kupon konkursowy do odbioru w recepcji SCK za okazaniem potwierdzenia zakupu.Patronat:Prezydent Miasta Starogard Gdański Janusz StankowiakOrganizatorzy:Starogardzkie Centrum KulturyStarogard GdańskiWspółorganizator:OSIRSponsorzy:Stary LasKAZ DystrybucjaPolmetNasz StarogardRezydencja Live Bank SpółdzielczyMedpharmaData rozpoczęcia wydarzenia: 15.10.2022 17:00
Piotr Bałtroczyk Stand-up “Starość nie jest dla mięczaków” Piotr Bałtroczyk Stand-up “Starość nie jest dla mięczaków” Bałtroczyk twierdzi, że początek jest ważny, być może nawet ważniejszy od końca. Choć dobrze, gdy koniec jest równie miły jak początek. Zatem ważne, by dobrze zacząć. Bałtroczyk zaczyna niebanalnie od: ”Dobry wieczór Państwu, nazywam się Piotr Bałtroczyk i jestem atrakcją, a Wy jesteście dla mnie atrakcją, bez Was czułbym się jak w domu, samotny i niepotrzebny”.To właściwie jedyny powtarzalny fragment wieczoru, w którym macie szansę uczestniczyć. Co nastąpi po: „Dobry wieczór Państwu”, jest również zagadką dla Bałtroczyka.Inwigilowany przez nadobną dziennikarkę (a jest na nadobność wrażliwy) przyznał kiedyś, że ma głowie jakieś 7 godzin monologu i nieustanną zagadką jest dla niego, co wybierze z tajemnych szufladek umysłu Bałtroczyk Estradowy.„Są wciąż dla siebie zagadką, Bałtroczyk Estradowy (BE) i Bałtroczyk Zwykły (BZ) i to być może, utrzymuje jednego i drugiego w wysokiej dzielności bojowej, mimo, że każdy z nich z coraz większym przekonaniem może potwierdzić, że starość nie jest dla mięczaków.”Z BE – jak uprzejmy był się wyrazić Janusz Grzywacz – „słowa sypią się jak gó….o z barana”.BZ zazwyczaj milcząc okupuje przytulny kącik w rogu, oddając się lekturze bądź nałogom, lub usiłując bezskutecznie oddać się nadobnej dziennikarce, by w końcu jednak wybrać nałóg, lekturę, czy gitarę.Rządy zmieniają się, rozpada się Unia, a na tym tle Bałtroczyk jawi się jak oaza stabilności.Nie zmienia się od lat jego negatywny stosunek do garniturów, które traktuje jak zawodowe zło konieczne. Stały jest też bałwochwalczy stosunek do ciężkich motocykli, które ujeżdża w długich trasach. Wielbi obrazy Jana Stanisławskiego i akustyczne gitary ze szlachetnego drewna, których twórcy też byli Mistrzami. Wiele jest rzeczy, które Bałtroczyka interesują. Od budownictwa drewnianego na Warmii ukochanej, przez nowe techniki szpachlowania, do przystawekw Telecasterach.Zobaczcie, co się przydarzyło Bałtroczykowi, od czasu Waszego ostatniego z Nim spotkania.Wszystko jest inspiracją …Tak powstają wciąż nowe fragmenty narodowej epopei …Posłuchajcie proszę kolejnej wersji opowieści Piotra Bałtroczyka … .Bilety za pośrednictwem biletyna.pl21.10.2022 o godzinie 18:00 w Kinie "Sokół"Data rozpoczęcia wydarzenia: 21.10.2022
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: Qwerty Treść komentarza: Typowy skretyniały pisior, żal mi Ciebie .Paliwo podrożało , bo wysyłamy na Ukr, węgla nie ma ale spoko kupimy nasz Polski węgiel powtarzam Polski węgiel!!!od Ukrainy i jakos to będzie . Czy nas Rosja zaatakowała ?? No nie . To dlaczego miałbym iść walczyć dla neobanderowców??? Nie będę się pchał nie w moją wojnę . PiSiorki z Powcami niech idą :):) Data dodania komentarza: 21.09.2022, 09:28Źródło komentarza: Tabletki z jodem trafiły do komend powiatowych Państwowej Straży Pożarnej. MSWiA: To na wszelki wypadekAutor komentarza: alkomat 2Treść komentarza: a co mom zgłaszać , jak tego nie udowodnię ?Data dodania komentarza: 21.09.2022, 09:16Źródło komentarza: UWAGA kierowcy! Od jutra zmiany w przepisach. Wyższe mandaty i punkty kasowane po dwóch latach Autor komentarza: Wujek dobra radaTreść komentarza: Wystarczy nie jeździć jak debil i już nie dopierdzieląData dodania komentarza: 21.09.2022, 09:10Źródło komentarza: UWAGA kierowcy! Od jutra zmiany w przepisach. Wyższe mandaty i punkty kasowane po dwóch latach Autor komentarza: precz z trolemTreść komentarza: A Ty trolu? Zgłosiłeś?Data dodania komentarza: 21.09.2022, 07:30Źródło komentarza: UWAGA kierowcy! Od jutra zmiany w przepisach. Wyższe mandaty i punkty kasowane po dwóch latach Autor komentarza: boloTreść komentarza: Masz człowieku mały mózg, a w zasadzie ty nie masz mózgu. Ale nie mam zamiaru żałować takich typów jak Ty i Tobie podobni. Jesteś zły. Ty i Tobie podobni to najgorsze zło dla Polaków i dla Polski.Data dodania komentarza: 21.09.2022, 07:29Źródło komentarza: UWAGA kierowcy! Od jutra zmiany w przepisach. Wyższe mandaty i punkty kasowane po dwóch latach Autor komentarza: JolaTreść komentarza: To o czym piszesz to patologia. Nie potrafisz zorganizować dziecku życia, to podaruj sobie dzieci. Potem cała Polska musi utrzymywać patoli, którym te policyjne ble, ble, ble też nie pomoże.Data dodania komentarza: 21.09.2022, 07:16Źródło komentarza: Dzielnicowi odwiedzili dzieci z przedszkola Aniołek
Reklama
Reklama