Marian Firgon – prezes LGD przywitał zebranych przedstawicieli samorządów i organizacji pozarządowych. Powiedział, że spotkanie ma podsumować działania programu Lider Plus i zasady przyznawania marki Kociewie. Poinformował o wyróżnieniu wojewody i nagrodę Bursztynowego Mieczyka, wyróżnienie starosty starogardzkiego w dziedzinie kultura. Pan Marian powiedział, ze wykonawcą strony internetowej LGD jest firma Media – Kociewiak Tadeusza Majewskiego. Obejrzeliśmy stronę. Ocenę pozostawiamy internautom. LGD byłą zmuszona zaciągnąć kredyt- 120 tys. zł na początek działalności. Te pieniądze są do odzyskania, bo Lokalna Grupa zbiera już składki.
Magdalena Forc- Cherek powiedziała, że czasem było mniej, a częściej bardziej nerwowo ale współpraca układa się coraz lepiej.
Temat "marka z Kociewia" przedstawiony przez Andrzeja Pacułę, który niestety, ku naszej zgrozie nie wiedział, że Skarszewy nie leżą na Kaszubach wzbudził duże zainteresowanie. Pan Andrzej wykorzystując swoje aktorskie umiejętności pokazał reklamę jednej z lokalnych gazet i nie pozostawił na niej suchej nitki. Panorama była według niego pisana zbyt dużą czcionką, Kociewia za małą. Podczas naszej obecności głos zabrał Bolesław Buda, prezes Starogardzkiego Klubu Biznesu, który podkreślił, ze jego organizacja ma charakter doradczy. Dyrektor biura Edward Sobiecki mówił dużo i mądrze. Gestykulował.
Marka Kociewska ma mieć według twórców LGD "Chata Kociewia" ścisły związek z marką Kociewia. Dlatego wydali ulotki informacyjne w trzech językach i szukają nowych metod rozwoju obszarów wiejskich. Z tym wiąże się konieczność nowego postrzegania wsi - kompleksowego, a nie sektorowego. Wszystkim oczywiście życzymy jak najlepiej.
Pełna Chata Kociewia
STAROGARD GD. W Pomorskiej Wyższej Szkole Polityki Społecznej i Gospodarczej spotkali się członkowie Lokalnej Grupy Działania Chata Kociewia
- 13.05.2008 11:27 (aktualizacja 29.07.2023 03:52)

Reklama
Napisz komentarz
Komentarze