Jak poinformował resort infrastruktury, przetarg powinien zostać ogłoszony w I kwartale 2023 roku. Obwodnica będzie drogą o wysokich parametrach technicznych, dostosowane do przenoszenia obciążenia 11,5 t/oś. Inwestycjom tym będą towarzyszyły urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym spełniające wytyczne prawidłowego oświetlenia przejść dla pieszych.
- Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem i nie wpłyną protesty, to za 3 lata ogłoszony zostanie przetarg i budowa się rozpocznie. Nie sposób określić dzisiaj ostatecznych kosztów. Szacujemy je na 400-600 mln zł – mówi poseł Kazimierz Smoliński.
Wsie nie ucierpią
- Cieszymy się z decyzji rządu. Jednak wpisanie starogardzkiej obwodnicy na listę zadań do realizacji to tylko pierwszy krok. Jako samorząd oczekujemy dalszych działań i zaangażowania. Pewność będziemy mieli, gdy zostanie podpisana umowa z wykonawcą. Dlatego nadal będziemy wspierać budowę. Szczególnie, że przy realizacji inwestycji nie ucierpi żadna z naszych wsi – mówi Magdalena Forc-Cherek, Wójt Gminy Starogard Gdański.
Nowe możliwości
dla inwestorów
- Teraz musimy popracować, aby do realizacji został przekazany najbardziej optymalny przebieg obwodnicy. Pracowaliśmy nad tym od kilku lat. Decyzja rządu to efekt niezliczonych spotkań nieformalnych i formalnych – przypomina Zenon Sobieski, szef Społecznego Komitetu Budowy Obwodnicy – Myślę, że tzw. wariant „3a”, omijający miasto od południa jest najbardziej optymalny – dodaje Janusz Stankowiak, Prezydent Starogardu Gdańskiego.
Jak podkreśla Starosta starogardzki Kazimierz Chyła, budowa obwodnicy to nowe możliwości dla inwestorów. – Dzięki lepszej komunikacji i ułatwieniom transportowym, wiele działek inwestycyjnych zyska na atrakcyjności i – miejmy nadzieję – przyciągnie nowe firmy – dodaje Chyła.
O trasie
W lutym 2019 roku projektanci zaproponowali wariant przebiegu obwodnicy, który rozpoczynałaby się tuż za Sucuminem, skręcając ostro w prawo i omijając od południa Koteże. Węzeł na skrzyżowaniu z drogą do Lubichowa powstałby około 2 km od Osiedla Przylesie. Następnie odbijałby na północ, aby przeciąć drogę wojewódzką do Pelplina poza granicami miasta. Nowy węzeł drogowy powstałby około 800 m za ulicą Jabłowską. Następnie droga skręcałaby na północ, aby za Stadem Ogierów połączyć się z obecną drogą krajową nr 22. Tym samym cała trasa przebiegać będzie w granicach Gminy Starogard Gdański. Długość drogi w wariancie 5 to ok 16 km.
























![[AKTUALIZACJA] PILNE: Alarm bombowy na Dworcu Gdańsk Główny. Ruch pociągów wstrzymany [AKTUALIZACJA] PILNE: Alarm bombowy na Dworcu Gdańsk Główny. Ruch pociągów wstrzymany](https://static2.kociewiak.pl/data/articles/sm-4x3-pilne-alarm-bombowy-na-dworcu-gdansk-glowny-ruch-pociagow-wstrzymany-1763998014.jpg)



![[FOTO] PILNE: Pożar budynku wielorodzinnego przy ulicy Jagiełły. Na miejscu liczne siły i środku straży pożarnej [FOTO] PILNE: Pożar budynku wielorodzinnego przy ulicy Jagiełły. Na miejscu liczne siły i środku straży pożarnej](https://static2.kociewiak.pl/data/articles/sm-4x3-foto-pilne-pozar-budynku-wielorodzinnego-przy-ulicy-jagielly-na-miejscu-liczne-sily-i-srodku-str-1763573162.jpg)
![[AKTUALIZACJA] Lena wyszła z domu i nie wróciła. Jeśli posiadasz informacje skontaktuj się z policją! [AKTUALIZACJA] Lena wyszła z domu i nie wróciła. Jeśli posiadasz informacje skontaktuj się z policją!](https://static2.kociewiak.pl/data/articles/sm-4x3-aktualizacja-lena-wyszla-z-domu-i-nie-wrocila-jesli-posiadasz-informacje-skontaktuj-sie-z-policja-1762463366.jpg)



Napisz komentarz
Komentarze