sobota, 20 kwietnia 2024 17:40
Reklama

Kolejna osoba oszukana metodą spoofing-u. Kobieta uwierzyła fałszywemu pracownikowi banku i straciła pieniądze z konta

Po raz kolejny przypominamy na czym polega oszustwo metodą „spoofingu”, które jest coraz częściej powodem strat oszczędności całego życia. Polega na wykorzystaniu oprogramowania do zmiany numeru telefonicznego lub nazwy dzwoniącego połączenia, które widzi na wyświetlaczu swojego telefonu je odbierający. Mieszkanka Sztumu wykonując polecenia oszusta podającego się za pracownika banku, straciła pieniądze.
  • Źródło: KPP Sztum
Kolejna osoba oszukana metodą spoofing-u. Kobieta uwierzyła fałszywemu pracownikowi banku i straciła pieniądze z konta

Do Komendy Powiatowej Policji w Sztumie zgłosiła się kobieta, która została oszukana przez fałszywego pracownika banku. Z relacji pokrzywdzonej wynika, że zadzwonił do niej mężczyzna mówiący ze wschodnim akcentem. Przedstawił się jako pracownik banku i powiedział, że doszło do włamania na jej konto i próby wyłudzenia kredytu. Kobieta uwierzyła swojemu rozmówcy i aby anulować  ten wniosek, mężczyźnie z którym rozmawiała, podała kody otrzymane smsem. Oszust powiedział jej, że wnioski zostały anulowane, ale musi ona zamknąć kartę kredytową która jest dołączona do jej konta i blikiem musi dokonać płatności za zamknięcie tej operacji.  Kobieta w trakcie całej rozmowy była zapewniania, że ta sprawą zajmują się policjanci i zostaną od razu powiadomieni I będą się z nią kontaktować co ma dalej wykonywać.

Przypominamy, że "spoofing" telefoniczny to nic innego jak coraz popularniejsze oszustwo polegające na podszywaniu się dzwoniącego pod inne numery, by móc następnie dzwonić z nich do ofiar i udawać inną osobę.  W ten sposób coraz częściej oszuści podszywają się pod konsultantów banków, przedstawicieli urzędów czy nawet policjantów.

Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności przy podejmowaniu wszelkich decyzji finansowych! Pracownicy banków nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodów autoryzacyjnych. Każdy telefon od osoby podającej się za pracownika banku, która proponuje zainstalowanie oprogramowania na telefonie lub komputerze, jest telefonem od oszusta. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.


Podziel się
Oceń

Reklama