10 kluczowych zasad zdrowego odżywiania

  • 24.01.2019, 09:00
  • Grupa Tipmedia
10 kluczowych zasad zdrowego odżywiania

Coraz więcej osób za cel stawia sobie zmianę nawyków żywieniowych na zdrowsze. Z całą pewnością jest to wynik wielu kampanii społecznych, które informowały o zagrożeniach wynikających z niezdrowego trybu życia, w tym niewłaściwego odżywiania.

(Sprawdź naszą recenzję - https://byc-zdrowym.pl/spirulin-plus-recenzja-opinie-sklad-cena/)

 

Redaktorzy serwisu byc-zdrowym.pl specjalnie dla Państwa przygotowali 10 kluczowych zasad zdrowego odżywiania. Wdrożenie wszystkich tych wskazówek z całą pewnością przyczyni się do poprawy kondycji fizycznej oraz samopoczucia.

 

1.     Regularność
Regularna konsumpcja jest niezwykle ważna dla efektywności pracy całego układu trawiennego. Zyskuje cały nasz organizm, który naturalnie dostosowuje się do pór konsumpcji.

2.     Obecność owoców i warzyw w diecie
Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że owoce i warzywa to jedne z najzdrowszych produktów. Ich obecność w diecie jest więcej, niż wskazana. Powinniśmy konsumować je w dużych ilościach. Warto jednak przy tym wiedzieć, że ze względu na obecność cukrów prostych – osoby odchudzające się, powinny wybierać tylko i wyłącznie te warzywa i owoce, które mają niską kaloryczność.

3.     Odpowiednie nawodnienie organizmu
Wiele osób błędnie zakłada, że zbyt duże spożycie płynów może dodatkowo – mówiąc kolokwialnie - „pompować” organizm. Z całą pewnością – takiego efektu nie doświadczymy, gdy będziemy pić wodę. Owszem, na samym początku może nam się wydawać, że w naszym organizmie jest jej nadmiar, ale ze względu na kluczowe funkcje przy trawieniu – musimy pić co najmniej 2-3 litry wody na dobę.

4.     Koniec z sokami i napojami gazowanymi
Na półkach w sklepach znajdziemy wiele różnych produktów, które na pierwszy rzut oka wydają się zdrowe. Niektóre soki i napoje wykorzystują slogany informujące konsumenta o tym, iż bazują w 100% na soku i pozbawione są konserwantów. Niestety, nie jest to prawdą. W każdym z takich produktów jest mnóstwo cukru. Pod uwagę możemy wziąć jedynie świeże, wyciskane soki jednodniowe (bez cukru!).

5.     Zrezygnuj z wędlin
Jakość mięsa bywa bardzo różna, dlatego też najbezpieczniej jest korzystać tylko i wyłącznie z produktów nieprzetworzonych. W wędlinach i innych produktach tego typu (np. pasztetach) znajdziemy mnóstwo konserwantów, dodatków i uzupełniaczy, które nie są zbyt przyjazne naszemu organizmowi.

6.     Zrezygnuj z przekąsek
Chipsy, paluszki czy orzeszki karmelizowane? Kto z nas nie lubi oddać się takim przyjemnościom. Niestety, wszystkie wyżej wymienione produkty można określić mianem „cichych zabójców”. Zawierają mnóstwo soli, tłuszczów i cukru. Warto całkowicie wyeliminować je z diety. Dobrym zamiennikiem będą suszone owoce.

(Dowiedz się czym jest member xxl - https://byc-zdrowym.pl/member-xxl-opinie-cena-sklad/)

7.     Fast-foodom powiedz całkowite „nie”!
Wielokrotnie można spotkać się z teoriami, które sugerują, że pizza czy inny kebab wcale nie są takie niezdrowe. Wszak, bazują na warzywach i mięsie. Cóż, zwykle są to teorie tych, którzy szukają usprawiedliwienia dla swojego łakomstwa. Zarówno pizza, jak i kebab (oraz wiele innych fast-foodów) to także: wysokokaloryczne sosy, tłuszcze i niezdrowe uzupełniacze. Dlatego też, jeśli pragniesz zdrowo się odżywiać, musisz całkowicie zrezygnować z „szybkiego jedzenia”.

8.     Zastosuj suplementy diety
W dzisiejszych czasach producenci suplementów diet dostarczają rozmaite rozwiązania, które sprawiają, że nasz organizm pracuje efektywniej, a my sami czujemy się znacznie lepiej. Suplementy diet, bo o nich mowa stają się wręcz jednym z elementów zdrowego trybu życia. Dlatego też, myśląc o zdrowym odżywianiu – warto o nich pamiętać.

Aby wybrać sprawdzone rozwiązania, koniecznie zajrzyj na bloga byc-zdrowym.pl, gdzie dostępne są liczne recenzje suplementów i wyrobów medycznych:
blog o zdrowiu – byc-zdrowym.pl

9.     Dbaj o to, aby Twoja dieta była urozmaicona
Zdrowy jadłospis to pełnowartościowy jadłospis. Dlatego też, eksperymentuj i wdrażaj do odżywiania nowe, zdrowe i naturalne produkty. Dzięki temu, jednocześnie odkryjesz nowe smaki i sprawisz, że Twoja dieta będzie pełnowartościowa.

 

10.  Jedz częściej, ale w mniejszych porcjach
Staraj się jeść nawet 5-6 razy w ciągu doby (o stałych porach!). Dzięki temu, Twój organizm będzie gospodarował dostarczonym materiałem na bieżąco.

Grupa Tipmedia
--- Artykuł sponsorowany ---
Podziel się: