Podróż, delegacja służbowa - jak ją zorganizować?

  • 24.06.2022, 21:42
  • Źródło: Artykuł sponsorowany
Podróż, delegacja służbowa - jak ją zorganizować?

Podziel się:

Oceń:

Wiele osób wyobraża sobie podróż służbową jako wycieczkę do luksusowego hotelu i integrację. Tymczasem z podróżą służbową wiąże się także wiele zobowiązań. Przede wszystkim jej celem jest wykonywanie obowiązków zawodowych, tyle, że poza stałym miejsce pracy. Z tytułu podróży służbowej pracownikowi należą się też jednak pewne benefity, przede wszystkim dieta. Wszystkie przewidywane koszty podróży służbowej leżą po stronie pracodawcy, z tym, że warto wcześniej upewnić się, co do nich należy.

1. Delegacja służbowa – co to tak właściwie jest?

2. O czym należy pamiętać, wybierając się w podróż służbową?

3. Podróż służbowa – ubezpieczenie

4. Ubezpieczenie bagażu podczas podróży służbowej

Delegacja służbowa – co to tak właściwie jest?

Zgodnie z odpowiednim artykułem Kodeksu pracy wyjazd służbowy to wykonywanie zadania służbowego poza miejscowością stałego miejsca pracy pracownika, na polecenie pracodawcy. Wyjazd pracownika musi być poza stałe miejsce pracy lub poza miejscowość, w której mieści się siedziba przedsiębiorstwa. Co więcej, delegacja musi zostać zlecona przez pracodawcę. Ostatnim warunkiem jest fakt wykonywania zadania służbowego. Dokument, który potwierdza, że podróż służbowa się odbyła, jest polecenie wyjazdu służbowego. Powinno ono zawierać następujące elementy:

  • dane pracownika, który odbywa służbową podróż,
  • opisany cel wyjazdu,
  • określony termin zarówno wyjazdu, jak i powrotu,
  • wykorzystany do przemieszczenia się środek transportu (samochód służbowy, pociąg, autobus),
  • informacje o ewentualnej zaliczce, jeśli pracownik otrzymał jakieś środki w tej formie na pokrycie kosztów podróży,
  • termin rozliczenia delegacji,
  • podpis upoważnionej osoby, na przykład może to być kierownik lub dyrektor.

Pracownikowi, który wykonuje na polecenie pracodawcy zadania służbowe poza stałym miejscem pracy, na podstawie rozliczenia należy się:

  • dieta,
  • zwrot kosztów za przejazd, nocleg, środki komunikacji miejskiej, inne, udokumentowane wydatki.

O czym należy pamiętać, wybierając się w podróż służbową?

Jeśli chodzi o polecenia pracodawcy podróż służbową należy planować zgodnie z nimi. Pokrycie kosztów związanych z delegacją leży po stronie firmy. Pracownik zobowiązany jest do wykonywania pracy. Pracownikowi wykonującemu obowiązki poza miejscem, gdzie znajduje się siedziba pracodawcy, należy się dieta, pokrycie zwiększonych kosztów wyżywienia, a także nocleg i transport. W zależności od firmy, pracownik może sam wybrać hotel i środek transportu lub zostaje mu to narzucone z góry. Wiele firm ma ograniczenia, jeśli chodzi o rodzaj i przede wszystkim koszt hoteli.

Podróż służbowa – ubezpieczenie

Podróż służbową warto ubezpieczyć. Głównie chodzi o ubezpieczenie zawierające koszty leczenia i ratownictwo. Ważne jest także ubezpieczenie NNW, czyli od następstw nieszczęśliwych wypadków. To zagwarantuje pomoc w niespodziewanej sytuacji.

Więcej informacji sprawdzisz na stronie https://www.ubezpieczeniaonline.pl/turystyczne/a/ubezpieczenie-podrozy-sluzbowej-jak-je-wybrac/396.html.

Ubezpieczenie bagażu podczas podróży służbowej

Ubezpieczenie bagażu podczas podróży służbowej to także ważny temat. Jest to szczególnie istotne w sytuacji, kiedy pracownik transportuje cenny sprzęt komputerowy. Cena zależy od wielu czynników, ale nie jest zbyt wygórowana, a daje pewność, że w razie kradzieży bagażu możliwa będzie pomoc. Dla firm dostępne są różne, bardzo korzystne cenowo opcje. Jeśli interesuje Cię ten temat, sprawdź ubezpieczenie bagażu na https://www.ubezpieczeniaonline.pl/.

Źródło: Artykuł sponsorowany

Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.


Pozostałe