Obwodnica Starogardu z rządowym finansowaniem

  • 16.02.2020, 20:35
  • redakcja
Obwodnica Starogardu z rządowym finansowaniem

Podziel się:

Oceń:

We wtorek, 11 lutego, w Urzędzie Gminy Starogard, z inicjatywy posła Kazimierza Smolińskiego odbyło się spotkanie w sprawie budowy obwodnicy Starogardu. Pieniądze na budowę drogi mają pochodzić z rządowego programu „100 obwodnic”. Szacunkowy koszt realizacji to 400 - 600 mln zł.

Jak poinformował resort infrastruktury, przetarg powinien zostać ogłoszony w I kwartale 2023 roku. Obwodnica będzie drogą o wysokich parametrach technicznych, dostosowane do przenoszenia obciążenia 11,5 t/oś. Inwestycjom tym będą towarzyszyły urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym spełniające wytyczne prawidłowego oświetlenia przejść dla pieszych.
- Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem i nie wpłyną protesty, to za 3 lata ogłoszony zostanie przetarg i budowa się rozpocznie. Nie sposób określić dzisiaj ostatecznych kosztów. Szacujemy je na 400-600 mln zł – mówi poseł Kazimierz Smoliński.

Wsie nie ucierpią
- Cieszymy się z decyzji rządu. Jednak wpisanie starogardzkiej obwodnicy na listę zadań do realizacji to tylko pierwszy krok. Jako samorząd oczekujemy dalszych działań i zaangażowania. Pewność będziemy mieli, gdy zostanie podpisana umowa z wykonawcą. Dlatego nadal  będziemy wspierać budowę. Szczególnie, że przy realizacji inwestycji nie ucierpi żadna z naszych wsi – mówi Magdalena Forc-Cherek, Wójt Gminy Starogard Gdański.

Nowe możliwości
dla inwestorów

- Teraz musimy popracować, aby do realizacji został przekazany najbardziej optymalny przebieg obwodnicy. Pracowaliśmy nad tym od kilku lat. Decyzja rządu to efekt niezliczonych spotkań nieformalnych i formalnych – przypomina Zenon Sobieski, szef Społecznego Komitetu Budowy Obwodnicy – Myślę, że tzw. wariant „3a”, omijający miasto od południa jest najbardziej optymalny – dodaje Janusz Stankowiak, Prezydent Starogardu Gdańskiego.
Jak podkreśla Starosta starogardzki Kazimierz Chyła, budowa obwodnicy to nowe możliwości dla inwestorów. – Dzięki lepszej komunikacji i ułatwieniom transportowym, wiele działek inwestycyjnych zyska na atrakcyjności i – miejmy nadzieję – przyciągnie nowe firmy – dodaje Chyła.


O trasie
W lutym 2019 roku projektanci zaproponowali wariant przebiegu obwodnicy, który rozpoczynałaby się tuż za Sucuminem, skręcając ostro w prawo i omijając od południa Koteże. Węzeł na skrzyżowaniu z drogą do Lubichowa powstałby około 2 km od Osiedla Przylesie. Następnie odbijałby na północ, aby przeciąć drogę wojewódzką do Pelplina poza granicami miasta. Nowy węzeł drogowy powstałby około 800 m za ulicą Jabłowską. Następnie droga skręcałaby na północ, aby za Stadem Ogierów połączyć się z obecną drogą krajową nr 22. Tym samym cała trasa przebiegać będzie w granicach Gminy Starogard Gdański. Długość drogi w wariancie 5 to ok 16 km.

 

_redakcja

Zdjęcia (2)


Komentarze (20)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Franciszek
Franciszek 04.06.2020, 21:32
No jak Smoliński to Starogard się nie doczeka
kierowca
kierowca 25.02.2020, 19:39
kto imiennie za ten kicz i bubel odpowie ?
walcarek
walcarek 22.02.2020, 06:33
Ulica Lubichowska też była zrobiona wysoko technicznie? Miliony wydane i po może 2 latach jest do naprawy. Tak się buduje aby znowu można było zarobić.
kierowca
kierowca 22.02.2020, 08:04
tak to jest , jak jedno dziadostwo buduje , a drugie odbiera - drogowcy za dychę , psia krwia !!!
wkurzony
wkurzony 23.02.2020, 07:29
kto pilnował tych nierobów , czy to nie ten mikron ? , dobrać się mu do dupska
kaśka
kaśka 27.02.2020, 19:33
tego łysego kretyna jeszcze nie zwolnili ???
Kierowca
Kierowca 19.02.2020, 07:15
Obwodnicę południową w zasadzie mamy.Rokocin - Koteże- Jabłowo. Tylko północny wariant jest w stanie rozładować korki przez Starogard. Usprawni to ruch w kierunku Skarszew i Gdańska. Obwodnica południową częścią tego nie załatwi.
124
124 08.04.2021, 13:13
to rzejedz tirem trase Rokocin-koteże - powodzenia
za 20 lat jej nie będzie
za 20 lat jej nie będzie 17.02.2020, 09:23
Smoliński, Forc-Cherek, Chyła i obwodnica. Brakuje tylko Kiliana. Wynika z tego, że praktycznie to już po niej jeździmy.
ściema
ściema 17.02.2020, 09:27
Dokładnie tak. To jest to samo co z modernizacją i elektryfikacją linii kolejowej Tczew-Chojnice.
drogowiec
drogowiec 17.02.2020, 07:51
Jedyny wariant który miał jakikolwiek sens to był wariant północny. Cała reszta nic nam nie da, korki w mieście będą dalej. Ale na czym ci chłopcy i te dziewczynki z gminy miasta i powiatu się znają?
iolo
iolo 18.02.2020, 19:45
Ale jak oni to zrobią to masz jak w banku , że sensu w tym nie będzie.
gość
gość 17.02.2020, 05:56
Ten wariant nie rozwiąże korków ponieważ pozostanie problem drogi do Skarszew i Gdańska a ten wariant nie uwzględnia tego i będą dalej korki !!!!! czy ktoś o tym pomyślał ?????
Dojezdzajacy do gdanska
Dojezdzajacy do gdanska 17.02.2020, 19:17
Dokladnie to samo wszystkim powtarzam...
U
U 16.02.2020, 21:32
A se budujcie.
Ale ja tam po PiSowskiej drodze jeździć nie będę!
Na Orlenie też nie tankuję.
pl.
pl. 18.02.2020, 11:02
i komu zrobisz na złość
...
... 18.02.2020, 13:25
Orlenowi zrobi.
killer
killer 18.02.2020, 11:34
Nikomu nie zrobi na złość bo tej obwodnicy nie będzie. Tzn. będzie jak zwykle tylko przed wyborami i tyle w temacie. Pan Smoliński nie potrafi doprowadzić do remontu mostu u siebie w Tczewie a dla nas wywalczy obwodnicę już to widzę. Chyba tylko Magda, Janusz i Kazimierz oraz ten biznesmen w to wierzą.
U2
U2 17.02.2020, 07:12
tak , niech kler się też sam utrzymuje , zlikwidować konkordat i opodatkować czarnych pedofili , dość grabienia i łupienia tego kraju przez watykańską zarazę !!!
U3
U3 19.02.2020, 12:26
ta pedofilsko - złodziejska zaraza ma się jednak coraz lepiej w polskim katolickim szambie

Pozostałe