Czym jest pozycjonowanie strony internetowej?

  • 11.02.2021, 12:00
  • Grupa Tipmedia
Czym jest pozycjonowanie strony internetowej?
Każdy biznes powinien być widoczny w internecie. To właśnie dzięki temu może dotrzeć do jak największego grona klientów. Jednak żeby znaleźć potencjalnych odbiorców, należy podjąć odpowiednie działania. Najskuteczniejszym z nich jest właśnie pozycjonowanie strony internetowej, czyli SEO (z ang. Search Engine Optimization).

Pozycjonowanie polega na szeregu działań, które mają na celu osiągnięcie jak najwyższej pozycji przez stronę internetową w wynikach wyszukiwarki. W Polsce dominującą pozycję na rynku wyszukiwarek ma Google, więc większość strategii SEO skupia się właśnie na niej.

Co wchodzi w skład SEO?

Tylko kompleksowe usługi są w stanie dać wymierne efekty. Dlatego skuteczne pozycjonowanie stron internetowych to wieloetapowy i skomplikowany proces, który zaczyna się od audytu SEO. W wyniku analizy strony technicznej oraz warstwy tekstowej serwisu internetowego specjaliści przygotowują strategię optymalizacyjną. Obejmuje ona przede wszystkim:

1) Optymalizację techniczną serwisu. Wprowadzenie zmian wskazanych w raporcie powstałym po audycie może przynieść pierwsze zmiany w pozycjonowaniu strony internetowej.

2) Dobór fraz kluczowych. Tak zwany keyword searching jest niezbędny do tego, aby precyzyjnie opisać ofertę firmy i zwrócić uwagę klientów potencjalnie zainteresowanych ofertą. Słowa kluczowe pomagają odnaleźć internautom produkty czy usługi, których potrzebują.

3) Stworzenie angażującej zawartości. Content marketing wykorzystuje słowa kluczowe do tego, aby zapełnić serwis interesującymi z punktu widzenia klienta treściami. Ma to wpływ nie tylko na odbiór firmy, ale również na uzyskanie przez stronę internetową wyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania.

4) Pozyskiwanie wartościowych linków. To jeden z elementów budowania popularności serwisu. Wymaga on indywidualnego podejścia dla każdej strony.

5) Analiza statystyk. Z jej pomocą można bezbłędnie określać skuteczność przyjętych założeń oraz strategii.

Dlaczego warto zainwestować w skuteczne pozycjonowanie stron internetowych?

Badania wskazują, że strona na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania przyciąga uwagę aż 32,5% użytkowników wyszukiwarki. Drugie miejsce zapewnia 17,6%, a piąte tylko 6,1%. Doskonale więc widać, że pozycjonowanie strony internetowej ma realny wpływ na ruch w serwisie.

W wyniku dobrze przeprowadzonych działań SEO można oczekiwać zwiększenia pozycji serwisu w wyszukiwarce Google, co przekłada się na zainteresowanie ze strony klientów. Im więcej osób odwiedza dany serwis, tym większa szansa, że skorzystają z opisanych usług bądź zamówią polecany produkt. Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych daje też inne korzyści, które wpływają na popularność marki. Mowa zwłaszcza o rozpoznawalności oraz zbudowaniu właściwego wizerunku. One również nie pozostają bez znaczenia, jeśli chodzi o uzyskiwanie przewagi nad konkurencją.

To wszystko sprawia, że pozycjonowanie stron internetowych staje się coraz częściej podstawą wszelkich działań marketingowych każdej firmy.

Artykuł przygotowany we współpracy z Pro-pozycje.pl

Grupa Tipmedia
Materiał Partnera
Podziel się: