Pracowitość
Oczywistą sprawą jest, że wymarzony pracownik powinien posiadać dużą chęć do pracy. Zmotywowana osoba, która chętnie wykonuje obowiązki zawodowe i nie szuka wykrętów od nich jest ceniona w każdej firmie.
Elastyczność
Często firmy przechodzą różnego rodzaju przemiany i restrukturyzacje. Niejednokrotnie wiąże się to ze zmianami zakresu obowiązków pracowniczych na poszczególnych stanowiskach lub koniecznością przeniesienia pracowników do innych działów przedsiębiorstwa. Zatrudniony wykazujący się elastycznością, przejawiającą się w umiejętności szybkiego przystosowania do nowych warunków z pewnością oceniany jest lepiej przez przełożonego, niż osoba która do takich zmian podchodzi niechętnie i jest zachowawcza.
Chęć rozwoju
W oczach wielu pracodawców ważną zaletą jest chęć rozwoju pracowników. Świadczy ona o zaangażowaniu w pracę na rzecz firmy i ambicji do podejmowania bardziej odpowiedzialnych zadań. Pracownik, który stale dba o poszerzenie kompetencji, jest cennym nabytkiem dla każdego przedsiębiorstwa.
Wiedza merytoryczna
Osoba zatrudniona na danym stanowisku powinna wyróżniać się wysokim poziomem wiedzy branżowej. Takiemu pracownikowi chętniej powierza się odpowiedzialne zadania, gdyż jego umiejętności i profesjonalizm dają gwarancję rzetelnego ich wykonania. Dobrzy specjaliści są obecnie bardzo poszukiwanymi kandydatami do pracy.
Komunikatywność
Pracownik powinien potrafić jasno wyrażać swoje zdanie i w uporządkowany sposób przekazywać informacje. Komunikatywność jest niezbędna do nawiązywania relacji w pracy. Zarówno jeśli chodzi o działania zespołowe, jak i kontakt z kontrahentami, bądź przełożonymi. Pewna siebie, komunikatywna osoba z optymistycznym nastawieniem sprawia bardzo dobre wrażenie na rozmowach w sprawie zatrudnienia.