Argumenty za pozycjonowaniem stron
Zwolennicy pozycjonowania przekonują, że dzięki niemu wzrasta widoczność strony w wynikach wyszukiwania, a tym samym wzrasta również ruch na witrynie. Efektem tego będzie łatwiejsze dotarcie do potencjalnych klientów, a więc wzrost sprzedaży. Czy jest to mało przekonujący argument?
Długotrwałe efekty pozycjonowania
Kolejnym argumentem “za” są długotrwałe efekty. Oznacza to, że pozycjonowanie strony pomimo tego, że nie daje natychmiastowych efektów, będzie przynosić zyski nie tylko, gdy będziemy w nie inwestować, ale także gdy po dłuższym czasie postanowimy z niego zrezygnować.
Koszty
Według zwolenników pozycjonowania, jego dużym plusem są stosunkowo niskie koszty, jakie musimy ponieść, by wypromować swoją stronę i firmę. Warto wspomnieć, że jest ono tańsze między innymi od Google Ads, jednak w odróżnieniu od tego rozwiązania, stale będzie generowało ruch na stronie, a co za tym idzie zwiększać sprzedaż. Nie trzeba też nikogo przekonywać do tego, że pozycjonowanie jest również tańsze od tradycyjnej reklamy w telewizji czy radio, na które trzeba przeznaczyć kilkadziesiąt tysięcy złotych.
Rozwój biznesu
Dzięki lokalnej optymalizacji strony www, małe i średnie przedsiębiorstwa mają szansę niskim kosztem, wybić się na lokalnym rynku i dotrzeć do docelowych klientów. Ponadto, dzięki wysokim pozycjom w wyszukiwaniach, zwiększa się również szanse na to, że daną firmę zauważy inna, konkurencyjna, z którą będzie można nawiązać partnerskie relacje.
Argumenty przeciwko pozycjonowaniu stron
Najczęściej przedstawianym argumentem “przeciw” pozycjonowaniu jest coraz częstsze umieszczanie przez Google na pierwszych pozycjach wyszukiwań linków sponsorowanych AdWords. Niestety, ale coraz częściej zdarza się, że to właśnie one zajmują pozycje przed stronami opartymi na naturalnym pozycjonowaniu.
Pozycjonowanie jest skomplikowane
Nie ma co się oszukiwać - dobre pozycjonowane jest skomplikowane do wykonania. Należy znać odpowiednie frazy i słowa kluczowe pasujące do danej branży. Ponadto, algorytmy Google najlepiej działają w przypadku unikalnych opisów, które są lepsze od tych, stosowanych przez konkurencję. Nie możemy tutaj pozwolić sobie na kopiowanie contentu, ponieważ może to źle wpłynąć na pozycję witryny w wyszukiwaniach.
Zmienna geolokalizacja
Kolejnym minusem pozycjonowania jest geolokalizacja. Często zdarza się tak, że to, na jakim miejscu znajdzie się nasza strona, zależy wyłącznie od tego, gdzie obecnie się znajdujemy. Na naszym urządzeniu może być ona w top 3, jednak u osoby na drugim końcu Polski, może się ona nawet nie pojawić na pierwszej stronie.
Wybór agencji
Jak już zostało wspomniane, pozycjonowanie nie jest łatwe, dlatego nie warto robić tego na własną rękę. Wybór agencji jednak nie jest zbyt łatwy. Obecnie na rynku jest tak wiele firm oraz freelancerów oferujących tego rodzaju usługi, że bardzo trudno zdecydować się na to, komu warto zaufać i powierzyć nie tylko pieniądze, ale przede wszystkim przyszłość naszej firmy.