Kwestia awansu…
Wiele lat spędziłaś w jednej firmie. Otrzymywałaś pochwały od szefa, uznanie kolegów i koleżanek. Właściwie, na tym się skończyło – propozycji awansu nie dostałaś. Inni współpracownicy pną się wzwyż, po szczeblach kariery, zdobywają nowe umiejętności, doświadczenie, a ty? Pomimo tego, że się starasz – stoisz w miejscu.
Dlaczego nie awansuję?
Warto zastanowić się nad tym, czy rzeczywiście każdemu pracownikowi zależy na otrzymaniu awansu, czy jest to cel każdego z nich. Należy pamiętać, że istnieją osoby, które czują się niekomfortowo na stanowisku kierowniczym; wolą wykonywać pracę na miejscu zwykłego, przeciętnego pracownika. Czy to oznacza, że taka osoba nie chce się rozwijać? Niekoniecznie. Praca przy prowadzeniu i zarządzaniu firmą jest trudna i odpowiedzialna. Nie można więc nikogo do niej zmusić, jeżeli ta osoba nie czuje się na siłach, aby ją prowadzić.
Przyczyny braku awansu
Pomimo usilnych starań, pracownik nie otrzymuje upragnionego awansu. Dlaczego tak się dzieje? Oto kilka najczęstszych przyczyn:
1. Nieumiejętność pracy w zespole
Osoba zajmująca stanowisko kierownicze musi umieć w odpowiedni sposób współpracować ze swoim zespołem, komunikować się z nim. Jeśli ktoś nie jest cierpliwy, szybko popada w złość i irytację, nie nadaje się do pełnienia tak odpowiedzialnej funkcji.
2. Brak chęci do ciągłego rozwoju
Niektórzy pracownicy reagują negatywnie na proponowane im szkolenia czy kursy. Uważają, że są one zbędne. Z czego może to wynikać? Być może z własnej, opanowanej już taktyki wykonywania obowiązków. W
3. Strach przed zmianami
Jeżeli pracownik nie lubi zmian, boi się ich, przejawia negatywny stosunek względem nich – o awansie może zapomnieć. W pracy liczy się elastyczność. Umiejętność otwierania się na nowe obowiązki, stanowiska czy reguły. Ktoś, kto na to się zamyka nie jest właściwym kandydatem do otrzymania awansu.