czwartek, 25 kwietnia 2024 03:22
Reklama

Masz sklep internetowy? Musisz mieć blog! Sprawdź najważniejsze argumenty

  • Źródło: Artykuł partnera
Masz sklep internetowy? Musisz mieć blog! Sprawdź najważniejsze argumenty

Prowadzenie bloga firmowego jest najprostszym sposobem na to, aby zacząć realizować strategię content marketingową. Oczywiście nie każda firma potrzebuje blogowania – są nawet takie biznesy, w których taka forma komunikacji z klientami się nie sprawdzi. Na pewno jednak nie należy do nich szeroko rozumiany sektor e-commerce. Tutaj sprawa jest oczywista: mając sklep internetowy trzeba mieć też blog. Co Ci to da? Wyjaśniamy w naszym poradniku.

Inspirowanie

Blog na stronie sklepu internetowego może być źródłem inspiracji zakupowych dla klientów. Tworząc atrakcyjne treściowo artykuły, nawiązujące do aktualnych trendów czy szczegółowo przedstawiające asortyment sklepu, znacząco zwiększysz szansę na to, że po ich przeczytaniu część osób zdecyduje się zrobić u Ciebie zakupy. Nie ma to oczywiście bezpośredniego przełożenia, natomiast dobre artykuły w dłuższym okresie rzeczywiście mogą stanowić jedno z ważniejszych narzędzi sprzedaży w e-sklepie.

Ściąganie ruchu z wyszukiwarki

To podstawowa, a na początkowym etapie wręcz najważniejsza korzyść wynikająca z prowadzenia bloga na stronie sklepu internetowego. Wartościowe artykuły, dobrze zoptymalizowane pod kątem użycia słów kluczowych, podejmujące tematy interesujące Twoją grupę docelową, szybko zaczną być widoczne w wyszukiwarce Google, skąd będzie pochodzić gros ruchu na stronie. Jest to zatem metoda marketingu organicznego, znacznie tańszego, a długofalowo także skuteczniejszego niż marketing płatny.

Budowanie eksperckiego wizerunku marki sklepu

Artykuły na blogu nie powinny być traktowane wyłącznie, jako narzędzie SEO czy proste źródła inspiracji. Przede wszystkim warto zadbać o ich wysoką jakość merytoryczną. Prowadząc sklep sprzedający produkty dla określonej grupy konsumenckiej możesz w dość łatwy sposób zbudować markę eksperta, właśnie poprzez pisanie artykułów pokazujących Twoją wiedzę w danym temacie.

Przykładowo: jeśli masz sklep sprzedający armaturę łazienkową, to seria artykułów, w których wyjaśniasz różnice jakościowe między poszczególnymi produktami, zdradzasz tajniki  poprawnego montażu oraz podpowiadasz, na co zwrócić uwagę wybierając np. umywalkę do małej łazienki, może spowodować znaczący wzrost zaufania do marki sklepu. Wszyscy lubimy kupować tam, gdzie otrzymujemy fachowe doradztwo – a w przypadku sklepu online naturalnym kanałem komunikacji i podtrzymywania relacji z klientami jest właśnie blog.


Podziel się
Oceń

Reklama