sobota, 20 kwietnia 2024 06:32
Reklama

Nauka przez zabawę. Podłoga interaktywna w PSP w Wielkim Bukowcu [FOTO]

Od niedawna uczniowie Publicznej Szkoły Podstawowej w Wielkim Bukowcu mogą cieszyć się niezwykłą podłogą interaktywną SmartFloor.
Nauka przez zabawę. Podłoga interaktywna w PSP w Wielkim Bukowcu [FOTO]

Jak działa SmartFloor? Na podłożu wyświetla się panel startowy z podglądem dostępnych pakietów. Obrazem wyświetlanym na podłodze można sterować za pomocą ruchu
i specjalnych pisaków interaktywnych. Jego użytkownicy mogą korzystać z wielu aplikacji
o różnorodnej tematyce, a przy tym wymagających pewnej dokładności i rozwiniętej motoryki ciała. Każdy z pakietów zawiera wiele aplikacji pogrupowanych alfabetycznie.
W zestawie znajdują się następujące pakiety aplikacji: „W krainie kolorów” z interaktywnymi kartami pracy, „Rusz głową” z grami logicznymi oraz „Kulkowo”
z dwoma rodzajami gier drużynowych. Dzięki nim najmłodsi mogą rysować, kolorować we wspólnej przestrzeni, grać w planszówki, rozwiązywać zadania matematyczne oraz uczyć się programowania, układając algorytmy z wirtualnych bloczków. Kolejny, czwarty pakiet, to zestaw „Mali odkrywcy” zawierający 45 gier obsługiwanych gestami.

- Po wyborze interesującej użytkownika gry można już tylko poświęcić się zabawie. Za pomocą pisaka interaktywnego możemy wyczarować to, co podpowiada wyobraźnia – malować, rysować, pisać czy grać. Pisak jest jak zaczarowany ołówek, który daje użytkownikowi nieograniczone możliwości zabawy i nauki. Ta nowa forma sterowania aplikacjami wyświetlającymi obraz łączy cechy znanych już uczniom urządzeń mobilnych
i wymaga od nich precyzji w obsłudze pisaka - mówi Iwona Kopczyńska, nauczyciel PSP w Wielkim Bukowcu.

Innowacyjny SmartFloor to zatem zbiór angażujących historii do zabawy i nauki, gier logicznych, zadań z programowania i łamigłówek. Ta wyjątkowa podłoga interaktywna pozwala  na wspaniałe łączenie nauki i zabawy. Jest sposobem na rozwijanie dziecięcej wyobraźni, motoryki, kreatywności, spostrzegawczości i koncentracji. To moc atrakcji i niespodzianek,  która jest wykorzystywana w naszej szkole podczas wielu zajęć edukacyjnych oraz pomaga w atrakcyjny sposób spędzić przerwy międzylekcyjne. Każdy uczeń, młodszy czy starszy, znajdzie dla siebie interesującą grę.



Podziel się
Oceń

Reklama