sobota, 20 kwietnia 2024 04:08
Reklama

Jak zbudować wizerunek przedsiębiorstwa za pomocą działań SEO? Połącz je z... PR!

Pozytywny wizerunek firmy jest dziś kartą przetargową do osiągnięcia sukcesu na rynku. Dlatego niemal każde większe przedsiębiorstwo może pochwalić się działem PR, który dba o postrzeganie firmy na zewnątrz. Dziś jednak większa część aktywności potencjalnych Klientów przeniosła się do sieci, więc również działania PR trzeba było skierować w stronę internetu. Jeśli zatem chcesz zbudować swoją markę w sieci, warto zainteresować się kwestią SEO PR.
  • Źródło: Materiał partnera
Jak zbudować wizerunek przedsiębiorstwa za pomocą działań SEO? Połącz je z... PR!

Dowiedz się, co to jest SEO PR i dlaczego warto w nie zainwestować

Czym jest tajemniczo brzmiące SEO PR? Mówiąc krótko, polega ono na tworzeniu tekstów reklamowych pod słowa kluczowe. Pierwszym krokiem powinno być określenie fraz, których używają internauci zainteresowani Twoimi produktami albo usługami. Niezbędne więc będzie również precyzyjne wskazania grupy docelowej. Odpowiedz sobie na pytanie: kim jest Twój Klient, jak szuka informacji, jakie słowa wpisuje w pole wyszukiwania i czego oczekuje. Na tej podstawie stworzysz profil potencjalnego odbiorcy Twojej reklamy. Jeśli wydaje Ci się to zbędne, pomyśl: czy osoba, która szuka drewnianego krzesła, długo pozostanie na stronie tartaku? Zapewne szybko ją opuści, żeby przejść na strony sklepów internetowych, gdzie w kilka sekund kupi gotowe wyroby. Ty za to powinieneś przyciągnąć dystrybutorów i duże sieci meblowe. Gdy już określisz swoją grupę docelową, wybierz najlepsze frazy i wyrażenia. W tym celu warto skorzystać z doświadczenia profesjonalistów zajmujących się pozycjonowaniem stron oraz budowaniem wizerunku firm w sieci.

W celu lepszego zrozumienia usługi należy już na wstępie wyjaśnić, co kryje się pod pojęciami pozycjonowanie stron internetowych i SEO – Search Engine Optimization. Pozycjonowanie można zdefiniować, jako szeroki zakres działań, który ma na celu wypromowanie witryny internetowej w organicznych, naturalnych wynikach wyszukiwania pod konkretnymi frazami kluczowymi. A to oznacza, że pozycjonowanie stron www ma za zadanie sprawić, by dana witryna wyświetlała się, gdy ktokolwiek wpisze w Google dane słowa kluczowe. Każda osoba rozważająca pozycjonowanie powinna wiedzieć, że ok. 90% internautów nigdy nie zagląda na drugą stronę wyników wyszukiwania. To oznacza, że powodzenie biznesu uzależnione jest od uplasowania się w czołowych pozycjach organicznych wyników. Tylko zdeklasowanie rywali daje pewność, że ruch w witrynie znacząco wzrośnie, a to przełoży się finalnie na sprzedaż towarów lub usług.

źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/

Zdarza się, że jedna negatywna opinia Klienta pociąga za sobą lawinę konsekwencji, w wyniku czego cały proces odbija się negatywnie na zyskach firmy. Niektórzy radzą, żeby złą opinię „przykrywać” pozytywnymi, ale obecnie internauci wyczuleni są na takie działania. Dobrym ruchem będzie za to konstruktywne odpowiadanie na tego typu wypowiedzi, proponowanie niezadowolonemu Klientowi rozwiązań – wszystko oczywiście na forum, w sposób widoczny dla użytkowników. Dzięki temu zbudujesz sobie wizerunek profesjonalisty.

Publikacja tekstów reklamowych to kluczowe działanie w SEO PR

Oprócz wspomnianych już eksperckich odpowiedzi na komentarze (można je wykorzystywać zarówno na stronie internetowej przedsiębiorstwa, jak i na przykład w wizytówce Google Moja Firma), doskonałym rozwiązaniem będzie tworzenie reklamowych tekstów. Na początku sprawdź istniejące już treści. Może trzeba je lekko zmodyfikować pod kątem nowej grupy docelowej, zmieniających się oczekiwań Klientów albo odświeżonego asortymentu sklepu? Niezależnie od powodów wprowadzonych modyfikacji warto poświęcić im sporo uwagi. Tworzenie wysokiej jakości materiałów PR może być trudnym zadaniem, dlatego zaleca się skorzystać z pomocy profesjonalistów. Poszukaj zatem agencji posiadającej doświadczenie w budowaniu wizerunku firm w sieci – dobrze, gdy ma bogate portfolio zadowolonych Klientów. Praca w pojedynkę często skutkuje działaniem „po omacku”, na zasadzie prób i błędów. Lepiej tego unikać, gdyż nie mając odpowiedniej wiedzy, ryzykuje się nie tylko swoim pogorszonym wizerunkiem w internecie, ale również stratami finansowymi. Materiały, które przygotujesz Ty albo wyspecjalizowana agencja, opublikuj w tylu miejscach, w ilu to jest możliwe. Zacznij od własnej strony internetowej i bloga firmowego. Następnie skieruj się do portali branżowych i serwisów lokalnych. Im wyższa renoma takiej strony, tym większa pewność, że działania SEO PR odniosą oczekiwany skutek. Ostatnim miejscem, gdzie warto zamieścić treści promocyjne, są najpopularniejsze portale społecznościowe. Tam masz szansę wejść w bezpośrednią interakcję z odbiorcami i reagować na bieżące wydarzenia.

 


Podziel się
Oceń

Reklama