sobota, 20 kwietnia 2024 06:45
Reklama

Poznaj kilka powodów, dla których firmy powinny inwestować w social media marketing

Połowa Polaków przeznacza łącznie trzy godziny dziennie na aktywność w social media. W ciągu ostatnich lat możemy zaobserwować znaczny wzrost popularności takich portali, jak Facebook czy Instagram. Czy jest to jasny znak dla właścicieli przedsiębiorstw, aby zainwestować pieniądze w reklamę na portalach społecznościowych? Podpowiadamy, jak ugryźć social media marketing.
Poznaj kilka powodów, dla których firmy powinny inwestować w social media marketing

Załóż konto na portalach społecznościowych i daj się poznać z najlepszej strony

 

O tym, że smartfony całkowicie zawładnęły naszym życiem, nie trzeba chyba nikogo przekonywać. Rosnąca ilość czasu spędzanego codziennie przed ekranem telefonu komórkowego sprawia, że aby być bliżej naszych potencjalnych Klientów musimy posiadać konta na najpopularniejszych portalach społecznościowych. Jeszcze kilka lat temu obowiązkiem było założenie strony firmowej na Facebooku, jednak dziś szerszą publiczność zbiera aplikacja Instagram. Sama obecność w social media jednak nie wystarczy. Musimy tam kreować wizerunek eksperta, firmy godnej zaufania, która nie tylko posiada odpowiednią wiedzę, ale także dostarcza wysokiej jakości usługi.

Czy social media mają realny wpływ na pozycjonowanie stron? Spór trwa od kilku lat

Oficjalne stanowisko pracowników Google z 2014 roku stawia sprawę jasno. Aktywne prowadzenie kont na najpopularniejszych portalach społecznościowych nie ma bezpośredniego powiązania z czynnikiem rankingowym dla strony internetowej. Wynika to m.in. z ogromnej ilości informacji, jakie możemy znaleźć na Facebooku, Instagramie lub Twitterze. Wyszukiwarka nie jest w stanie ich na bieżąco weryfikować i uwzględniać w ustalaniu końcowych pozycji na organicznych listach. Mimo to, bardzo dużo profesjonalnych agencji SEO zachęca do prowadzenia tego typu działań, a profile w social mediach okazują się świetną wizytówką naszej działalności. Z tego powodu, w ofercie Agencji IN, znajdziesz wsparcie w realizowaniu kampanii na wiodących serwisach, której głównym celem jest pozyskiwanie Klientów zainteresowanych produktem lub usługą.

Social media marketing skutecznie przekłada się na zwiększenie zainteresowania ofertą

Mimo, iż kampanie reklamowe w social media nie mają realnego wpływu na pozycjonowanie stron, to ich uruchomienie przekłada się na zwiększenie ruchu w witrynie i generowanie jeszcze większych zysków płynących z tytułu sprzedaży. Jak to możliwe? Reklama na portalach społecznościowych trafia bezpośrednio do użytkownika zainteresowanego określonym produktem. Informacje o tym, do kogo dokładnie należy skierować marketingowe działania firmy możemy zaczerpnąć wprost z aplikacji. Treści udostępniane przez internautów są świetnym materiałem do analizy i planowania reklamy naszej strony na Facebooku lub Instagramie.


Podziel się
Oceń

Reklama