sobota, 20 kwietnia 2024 01:07
Reklama

WAŻNE: Zarzut spowodowania katastrofy w ruchu lądowym dla 53-latka. W lutym spowodował śmiertelny wypadek na A1

Do zdarzenia doszło 21 lutego 2019 roku na autostradzie A1. 53 letni mężczyzna kierujący samochodem Opel Astra, przed węzłem Swarożyn zawrócił, a następnie kontynuował jazdę pod prąd.
WAŻNE: Zarzut spowodowania katastrofy w ruchu lądowym dla 53-latka. W lutym spowodował śmiertelny wypadek na A1

Sytuacja ta została zauważona przez obsługę autostrady. Kierujący nie reagował  na jej sygnały, jak i sygnały innych uczestników ruchu. Na wysokości miejscowości Ropuchy zderzył się czołowo z jadącym  szybkim pasem ruchu samochodem  marki Mercedes Sprinter.
- W wyniku zderzenia, w następstwie odniesionych  obrażeń ciała, zginęła pasażerka  Mercedesa. Poszkodowanym został również  jego kierowca – przypomina prok. Grażyna Wawryniuk z Prokuratury Okręgowej w Gdańsku.

Przeprowadzone w szpitalu badanie krwi pobranej od kierującego samochodem marki Opel Astra wykazało, że znajdował się on pod wpływem alkoholu – 3, 34 prom.
- Mężczyzna  został zatrzymany  1 marca 2019 roku. Prokurator  przedstawił mu wówczas zarzut popełnienia dwóch przestępstw:
– umyślnego sprowadzenia katastrofy w ruchu lądowym poprzez jazdę autostradą pod prąd w stanie nietrzeźwości i nieumyślnego spowodowania wypadku drogowego ze skutkiem śmiertelnym,
– kierowania pojazdem w stanie nietrzeźwości.
Na wniosek prokuratora sąd tymczasowo aresztował mężczyznę – mówi prok. Wawryniuk.

W oparciu o  zebrany w toku postępowania materiał dowodowy, prokurator zmienił pierwszy  z  przedstawionych kierującemu zarzutów.
Mężczyźnie zarzucono  umyślne sprowadzenie niebezpieczeństwa  katastrofy w ruchu lądowym poprzez umyślne naruszenie zasad bezpieczeństwa w ruchu lądowym, w ten sposób, że:
– będąc pod pływem alkoholu jechał  z prędkością nie mniejszą  niż 70 km/h w przeciwnym kierunku  ruchu,  pasem przeznaczonym do szybkiego ruchu,
–  nie posiadał  włączonych  świateł mijania  i świateł pozycyjnych, a używał  świateł awaryjnych, których używanie w trakcie jazdy jest zabronione.
Nadto  działając z zamiarem  ewentualnym, to jest  przewidując i godząc się z  możliwością doprowadzenia do zderzenia czołowego, a tym samym   możliwością  pozbawienia życia  i zdrowia  innych, poruszających się prawidłowo uczestników ruchu, w miejscowości Ropuchy spowodował wypadek   drogowy  zderzając się czołowo  z jadącym prawidłowo samochodem marki Mercedes. W jego wyniku   pozbawił  życia  podróżującą  nim kobietę  oraz usiłował pozbawić życia  kierującego tym pojazdem mężczyznę.

Zarzucone mężczyźnie przestępstwo  zostało  zakwalifikowane z art.  148 § 1 i 3 k.k. w zb. z art. 13 § 1 k.k. w zw. z art. 148  § 1 i 3 k.k. w zb. z art. 174 § 1 k.k. w zw.  z art. 11 § 2 k.k. Grozi za nie kara  pozbawienia wolności na czas  nie krótszy niż lat 12, kara  25 lat pozbawienia wolności  albo  kara dożywotniego pozbawienia wolności.

Mężczyzna przyznał się jedynie do spowodowania wypadku.
Akt oskarżenia w tej sprawie został skierowany do Sądu Okręgowego w Gdańsku.

 



Podziel się
Oceń

Reklama