Zwiększenie sprzedaży produktów niszowych
Utrapieniem większości sklepów są niszowe produkty, które przez większość społeczeństwa są niezauważalne. Niska sprzedaż bądź jej brak generuje ogromne straty, które w konsekwencji mogą odbijać się na cenach innych produktów. Co zatem zrobić by klient wykazywał większe zainteresowanie tego typu wyrobami? Odpowiedzią jest znalezienie grupy docelowej i osadzenie w świadomości klientów jakości tych produktów.
Kreowanie w przekonaniu klientów potrzeby zakupu danych produktów jest generowane poprzez gazetki promocyjne dedykowane danej grupie docelowej. Świetnie tę zależność wykorzystuje branża spożywcza, tworząc materiały promocyjne z produktami kuchni włoskiej, francuskiej czy amerykańskiej. Utrwalają w ten sposób nie tylko markę i jej prestiż, ale również zwracają uwagę konsumenta na nowe, smaczne rzeczy, które warto kupić.
Skuteczna gazetka promocyjna a grupa docelowa
Przed rozpoczęciem projektowania i składu gazetki promocyjnej koniecznym jest właściwe określenie jej odbiorców. Przede wszystkim potrzebne są informacje dotyczące danych statystycznych takich jak wiek, miejsce zamieszkania czy wysokość dochodów. Kolejnym równie ważnym aspektem są upodobania i skłonności zakupowe tejże grupy. Na takich fundamentach tworzona jest gazetka idealna.
Przedstawione parametry powinny znaleźć swoje odzwierciedlenie w ostatecznym wyglądzie i przekazie materiałów promocyjnych. W innej formie przedstawiona zostanie oferta dla zdrowo odżywiających się sportowców, ludzi w podeszłym wieku szukających oszczędności zarówno w strefie zakupów codziennych, jak i tych związanych z lekami oraz gazetka adresowana do uczniów rozpoczynających rok szkolny.
Gazetka promocyjna doskonałym zabiegiem wizerunkowym sklepu
Tworzenie gazetek promocyjnych w oparciu o grupę docelową ma ogrom zalet, które bezpośrednio wpływają na rentowność punktu sprzedaży. Pierwszą i zapewne najważniejszą jest zwiększony zysk nie tylko ze sprzedaży standardowych produktów, ale również tych niszowych. Co więcej, marka zakorzenia w świadomości klienta fakt posiadania szerokiego asortymentu odpowiadającego na różne potrzeby konsumentów.
Nie bez znaczenia jest również miejsce dystrybucji lub promocji gazetki. Oprócz ulokowania ich przy kasach czy na stojakach obok wejścia warto dodać je do zasobów w internecie. Jedną ze stron zrzeszających sieci handlowe jest https://gazetkapromocyjna.com.pl/. Jest to miejsce, gdzie potencjalny klient w szybki sposób sprawdza oferty nawet kilkunastu sklepów, by kupić produkty najbardziej odpowiadające jego potrzebom.