piątek, 29 marca 2024 01:09
Reklama
Reklama
Reklama

Bankowość przyszłości

Konsumenci są coraz bardziej świadomi. Reklamy, w których banki opowiadają o super ofertach, wyjątkowym podejściu do klientów, tanich, bądź darmowych kredytach w zasadzie wkładamy już między bajki. Jednak marketingowcy uparcie tworzą tego typu reklamy. Bądźmy szczerzy. Liczy się jakość. Klienci mają wybór i coraz częściej dokonują go bardzo świadomie. Dostęp do internetu spowodował, że łatwo jest wykryć nawet małe oszustwo. Mydlenie oczu klientom już nie przynosi sukcesu. Co więc banki powinny robić aby zdobyć i utrzymać klientów w przyszłości? Jakie wymagania będą mieli klienci?
Bankowość przyszłości

Zacznijmy od analizy bankowości mobilnej. Jest to zdecydowanie najważniejszy sektor, który musi być rozwijany i ulepszany. To właśnie bez smartfona współczesny konsument nie może żyć Smartfon to w zasadzie nasza trzecia ręka, albo drugi mózg, jak kto woli. Już teraz bankowość internetowa i mobilna jest tak rozwinięta, że poza telefonem nie potrzebujemy nic. Gotówka? - przeżytek. Karty kredytowe? - kto by pamiętał te wszystkie piny! Najważniejsza jest szybkość, wygoda, dostępność. Ale czy banki są w stanie wymyślić jeszcze coś nowego ? Bankowość przyszłości musi opierać się na bankowości mobilnej. Banki chcąc pozyskać nowych klientów i utrzymać dotychczasowych, muszą iść z duchem czasu. Wszystko sprowadza się do tego, żeby maksymalnie ułatwić życie i nie zmuszać użytkownika do większego wysilania się. Aplikacje bankowe muszą więc spełniać te kryteria. Być szybkie, proste w użyciu, niezawodne i przejrzyste. Bankowość przyszłości musi być również intuicyjna. Odgadywać niejako potrzeby konsumenta. Może to nieco przypominać sztuczną inteligencję. I o to właśnie chodzi! System bankowy, niczym przyjaciel powinien zapamiętywać a przez co doskonale znać preferencje użytkownika.- Uwaga do wypłaty został tydzień, środki które posiadasz starczą na 3 dni. Szybki kredyt idealnie wyliczony na twoje potrzeby. Jeden przycisk i gotowe!

Bank to jednak instytucja, do której wpłacamy pieniądze w pewnym celu. Aby nasze pieniądze były bezpieczne "jak w banku". Już dziś systemy bankowe, zabezpieczające przed kradzieżą i oszustwem są nieźle rozwinięte. Jednak "nieźle" to zdecydowanie za mało. Bank, który zapewni klientowi 100 % bezpieczeństwa, na pewno zostawi konkurencję daleko w tyle.

Koncentrując się na wymaganiach współczesnego konsumenta, nie można zapomnieć o szybkości transakcji. Czas jest najwyższą walutą! Przelewy które idą 2 dni? Bank z taką prędkością, nie złapie klienta. Co prawda jest już możliwe wykonanie "szybkiego przelewu", czasem nawet zdarza się że bezpłatnie. Wow! Jednak technologia rozwija się z taką prędkością, że w przyszłości wszystko będzie skierowane na to, aby pracować szybciej, sprawniej i wydajniej. Blokowanie pieniędzy gdzieś w wirtualnej przestrzeni, to ogromna strata czasu i możliwości. Klient musi mieć wszystko na już. Nawet kurierzy zaczęli szybciej jeździć. Bank, który nie dostosuje się do szybkości życia, jakie prowadzimy, nie da rady dobiec do mety i pozyskać klienta.

Ostatnią sprawą, jednak nie najmniej istotną są opłaty. Jeszcze kilka lat temu same prowadzenie konta wiązało się z niemałymi opłatami. Dziś na ofertę banku, z opłatami za prowadzenie konta, nikt nie spojrzy. Spadnie na sam dół rankingów. Dostęp internetowy, aplikacje mobilne, przelewy, wsparcie techniczne to jedynie podstawowe usługi, które z pewnością muszą być darmowe. Banki jak i wszystkie inne firmy, mają ogromną konkurencję. Nie ma co ukrywać, że pieniądz w świecie rządzi! Opłaty za tak banalne usługi, powinny już dawno przejść do lamusa.

W działalności pożyczkowej banki mają konkurencję w branży pozabankowej, firmach pożyczkowych, które wyróżniają się przede wszystkim szybką reakcją na potrzeby klientów. Pożyczki można uzyskać nawet w 15 minut. Wypełniając prosty wniosek przez Internet. Taką firmą jest Ekassa, która udziela pożyczek na przejrzystych i czytelnych zasadach. Doradcy Ekassa chętnie udzielą informacji co do produktów finansowych w jakie są w ofercie.

Przed bankami ogromne wyzwanie, aby dopasować się do wymagań klientów. Jednak dla tych, umiejących sprostać tym wymaganiom, ogromna szansa na wielki sukces. Zmiany są nieuniknione. Jest wiele sfer w bankowości, które można ulepszyć bądź zmienić. Liczy się pomysł, dbałość o klienta i szybka reakcja, aby być pierwszym przed konkurencją.


Podziel się
Oceń

Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: jolka demolkaTreść komentarza: Zauważ,że nikt z tych "prawicowych"fanatyków nie wyzywa was od świrów i pijaków.I co jest smutniejsze?Data dodania komentarza: 24.02.2024, 09:21Źródło komentarza: FELIETON: „Inspekcja drogowa” TuskaAutor komentarza: RomanTreść komentarza: Cześć, oby ten remont zakończył się lepszym efektem niż remont ul. Zielonej. Zasłonięto studzienki kanalizacyjne i przy okazji spowodowało to zalanie domu...Data dodania komentarza: 23.02.2024, 15:12Źródło komentarza: Będzie remont trzech ulic w KokoszkowachAutor komentarza: alkohole świataTreść komentarza: oni wszyscy w trójkę są siebie warci... , wstyd , skandal , żenada...Data dodania komentarza: 23.02.2024, 08:39Źródło komentarza: Spotkanie starogardzkich samorządowców z nowa wojewodą pomorskąAutor komentarza: IcemarkTreść komentarza: Nie brakuje tez prawicowych fanatyków to jeszcze bardziej smutneData dodania komentarza: 23.02.2024, 00:34Źródło komentarza: FELIETON: „Inspekcja drogowa” TuskaAutor komentarza: AdamekTreść komentarza: Wiem To jak jesteś z nami to mozesz kraść brać lapowki i nic Ci nikt nie zrobi. To słowa tego na N. PozdrawiamData dodania komentarza: 22.02.2024, 17:00Źródło komentarza: FELIETON: „Inspekcja drogowa” TuskaAutor komentarza: KaśkaTreść komentarza: Ty masz chyba coś z głową. Przecież nowy premier ma wiele do zaoferowania rolnikom. Wszystko zlikwidować doprowadzić ludzi do bankructwa bo niemcy muszą się bogaci nie Polacy.Data dodania komentarza: 22.02.2024, 16:56Źródło komentarza: FELIETON: „Inspekcja drogowa” Tuska
Reklama
Reklama