Piątek, 15.12.2017, imieniny: Celiny, Ireneusza, Niny

Nowe fakty w sprawie obwodnicy Starogardu. Wykonawca rekomenduje III wariant

Nowe fakty w sprawie obwodnicy Starogardu. Wykonawca rekomenduje III wariant UM Starogard
Firma „Transprojekt” zarekomendowała III wariant przebiegu obwodnicy Starogardu Gdańskiego do realizacji. Wizualizację rekomendowanego wariantu wraz ze Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowym przekazała do oceny Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to w drugim półroczu 2018 roku GDDKiA zleci kolejne niezbędne opracowanie, które przybliży Starogard do celu.

Wykonawca “Transprojekt” po wielu analizach technicznych, środowiskowych i finansowych zarekomendował III wariant przebiegu obwodnicy. 
– Obecnie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad weryfikuje złożone przez wykonawcę Studium – mówi zastępca prezydenta miasta ds. techniczno-inwestycyjnych Przemysław Biesek- Talewski. – Jeszcze w tym roku odbędzie się posiedzenie Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy GDDKiA, która ostatecznie zatwierdzi wybór wariantu obwodnicy. Zaraz potem gdański oddział GDDKiA złoży w Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska wniosek o wydanie decyzji środowiskowej. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z założeniami to w drugim półroczu 2018 roku po otrzymaniu decyzji RDOŚ, GDDKiA zleci kolejne niezbędne opracowanie – koncepcję funkcjonalno – przestrzenną.

Koncepcja będzie ostatnim etapem prac potrzebnych do ogłoszenia przetargu na budowę obwodnicy w trybie „zaprojektuj i wybuduj”.
– Cieszę się, że zgodnie z zapewnieniami ze strony Ministerstwa Infrastruktury prace nad dokumentacją dla naszej obwodnicy trwają i będą trwały – podkreśla prezydent miasta Janusz Stankowiak. – Na pewno będziemy trzymać rękę na pulsie i pilnować, aby nie było żadnych zahamowań w tym procesie – dodaje.
 

Admin admin
Podziel się:
Oceń:
 

Komentarze (30)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

antoni
antoni 9.10.2017, 07:45
ale "fachowcy" się tu wypowiadają,czuć starą mychą ,butwą i czerwoną spalenizną,ciekawe gdzie są teraz obiecywacze ???
sąsiad z firmy
sąsiad z firmy 14.10.2017, 19:39
szczególnie ten łysy nierób i mały osioł z pzd
tutam
tutam 8.10.2017, 15:45
A ja mam takie pytanie: dlaczego Tczew nie myśli o obwodnicy w ciągu DK91? Czyżby mieli rozwiązania komunikacyjne niewymagające obwodnicy?
Bajabongo
Bajabongo 9.10.2017, 08:04
Bo mamy A1 i dobrą drogę przelotową przez Tczew ale niestety z mocno spier... synchronizacją świateł.
.
. 8.10.2017, 13:20
Tak naprawdę wystarczy wybudować tylko dwa ronda. Jedno koło McDonalda i drugie koło pomnika Mickiewicza. Następnie zlikwidować na tej trasie wszystkie światła ,szczególnie te debilne przy Jagiełły i sprawa obwodnicy Starogardu przestaje istnieć.
Henryk
Henryk 8.10.2017, 13:58
Chyba to za mało bo wystarczy,że zamkną przejazd kolejowy i już wielki korek aż do policji dlatego rondo przy destylarni musi być powiększone i najlepiej Skarszewska w stronę torów dwupasmowa by samochody przy zamkniętym przejeździe miały się gdzie pomieścić i nie blokować DK22.Na razie szybko bym dobudował trzeci pas od mostu przy Statoilu w stronę ronda by samochody czekające na wjazd na Skarszewską nie blokowały drogi innym.A rondo przy Mickiewiczu konieczne.
.
. 8.10.2017, 19:04
Kolego przejazd kolejowy to nie problem. wystarczy go...zamknąć.
Ruch na Skarszewską puścić Gdańską i Derdowskiego przez nowe rondo i gitara.
Henryk
Henryk 9.10.2017, 15:54
Tak już było i nie spotkało się z dobrym przyję ciem przez ludzi i wycofano się z tego, za torami ważne firmy nie pozwolą na zamknięcie przejazdu
blabla
blabla 9.10.2017, 17:11
Przejazd to nie problem - wystarczy puścić drogę pod torami.
KOC
KOC 7.10.2017, 20:06
To w końcu jaki wariant III czy IIIa zalecany w dokumentacji STEŚ
Danydewito
Danydewito 7.10.2017, 21:39
No właśnie, jest taka rzecz, że coś tu nie gra.
tutam
tutam 7.10.2017, 18:07
W Starogardzie brakuje przejść podziemnych dla pieszych oraz estakad, tuneli i bezkolizyjnych skrzyżowań wielopoziomowych. Takie inwestycje są w dużych miastach oraz w mniejszych miastach aglomeracyjnych (np. Wejherowo). Ktoś powie: "Starogard jest małym miastem poza głównymi szlakami, nie należy do żadnej aglomeracji i nie potrzeba tu gigantomanijnych obiektów znanych z dużych miast". A przypomnijcie sobie jak mówiono i pisano 40 lat temu o sygnalizacji świetlnej - że też są potrzebne tylko w dużych miastach, a w małych nie. Pierwsze światła zainstalowano w Starogardzie w 1984 roku na skrzyżowaniu Gdańska/Mickiewicza/Sikorskiego/Hallera (wtedy jeszcze Świerczewskiego). Wtedy to była sensacja w mieście - dziś codzienność. Czasy się zmieniają, coś co nie było potrzebne pół wieku temu, dziś może być koniecznością Uważam, że i nad obiektami o charakterze wielkomiejskim czas, żeby pomyśleć i w Starogardzie. I nie wyśmiewałbym się z prezydenta Stankowiaka, że marzy mu się w Starogardzie estakada. A czy np. wieżowce w Malborku są potrzebne? A są...
kolunio
kolunio 7.10.2017, 21:41
Zgadzam się z tobą co do większości wypowiedzi. Jest tylko jedna rzecz (też nie zamierzam się wyśmiewać z prezydenta) jest różnica miedzy marzeniami- estakada a istniejącymi budynkami w Malborku.
Henryk
Henryk 7.10.2017, 10:30
Moim zdaniem DK22 od ronda przy Renault do ronda przy Destylarni powinna być 4 pasmowa ,miejsca jest dość a przy pomniku Mickiewicza powinno być rondo , oczywiście trzeba przebudować rondo na szersze 2 pasmowe przy wjeździe na Skarszewską zlikwidować światła przy Ściegiennego a wyjazd z tej ulicy i z Parkowej tylko prawoskrętny tak samo wjazd.Bardzo by to usprawniło przejazd przez Starogard.
wątpiący
wątpiący 7.10.2017, 21:52
Masz Henryku100% racji! Tylko poszerzenie krajówki może pomóc w odkorkowaniu miasta. Przecież korkują je auta na blachach GST a nie jak to próbuje się nam wmówić tranzyt. Obwodnica zdejmie góra 20% ruchu czyli 80% pozostanie a co za tym idzie korki jak były tak będą. Zobaczycie. Ale władze wiedzą lepiej........
kol
kol 8.10.2017, 10:17
często przechodzę przez skrzyżowanie na ul. Sikorskiego i ja widze że 5-6 na 10 aut to auta które nie mają GST . Więc ponad połowa aut nie musiałaby przejeżdżać przez Starogard Gd.
obywatel
obywatel 7.10.2017, 12:53
Jaki jest sens takiej przebudowy ?
Sens jest tylko wyprowadzić ruch tranzytowy z miasta ! A to tylko gdy będzie obwodnica . Wybudowanie obwodnicy wystarczy by DK22 nie była już drogą krajową a tylko miejską . Najgorsze jest to że w przypadku opadów śniegu ta droga nie będzie już odśnieżana :( .
Moja propozycja do gazety - czas zająć się sprawdzaniem przygotowań do akcji zima - oby zima nie zaskoczyła miasta ! co nasz prezydent na zimę ?
1234
1234 7.10.2017, 21:43
Jakiegoś tam pełnomocnika podobno powołał.
Bajabongo
Bajabongo 6.10.2017, 08:27
Dopóki ten wasz szczekuś będzie ujadał tak długo nie dostaniecie obwodnicy. Proste.
wolf
wolf 6.10.2017, 07:54
Panie i panowie krytykanci.a moze tak trzeba pojsc na wybory lub samym startowac jako kandydaci niezrzeszeni i wy jako mlodzi przejac wladze i wreszcie zaczac zmieniac nasze miasto.na takie jak bysmy chcieli aby bylo.
Nikt
Nikt 5.10.2017, 20:23
Im dalej od miasta tym mniej wykorzystana, czyli nadal większość będzie się pchała przez miasto. Lipa
tt
tt 5.10.2017, 23:39
Obwodnica musi być daleko od miasta bo ma służyć tym którzy nie zatrzymują się w mieście . A co by ci dała obwodnica blisko miasta ? Za kilkanaście lat będzie miasto daleko, daleko .... Zobacz obwodnicę trójmiasta - a raczej drogę wewnątrz miasta bo miasto już dawno rozbudowuje się za obwodnicą !I w trójmieście już mówią o budowie nowej obwodnicy trójmiasta.
Mieszk
Mieszk 6.10.2017, 11:01
Obawiam się, że obwodnica zdejmie z miasta z 10% ruchu i nie rozwiąże problemu korków. Potrzeba nowych dróg w mieście! Starogardzianie mają coraz więcej aut, a nowe drogi nie powstają, no może poza Unii Europejskiej, która w żaden sposób nie odciąża ruchu.
I
I 6.10.2017, 14:17
Oczywiście , że ta obwodnica kompletnie niczego kierowcom nie ułatwi. Chodzi tylko o to aby była jakaś inwestycja aby móc się nią chwalić przed wyborami.
arek
arek 5.10.2017, 17:14
a planujecie na obwodnicy swiatla, tak samo jak na kosciuszki? zamiast projektowac drogi zwiekszajace plynnosc jazdy , stawiacie blokady w postaci swiatel.brawo.
.
. 5.10.2017, 20:49
Ciekawe , że jeszcze niedawno było tam w planie rondo aby usprawnić ruch w centrum miasta. Nagle zamiast ronda powstały tam światła , które tam generować będą tylko korek i syf ze spalin.
pytamy
pytamy 6.10.2017, 08:27
Zapytajmy pana prezydenta jak to się stało
Ja
Ja 5.10.2017, 14:17
Moze podacie chociaz przyblizony termin kiedy mozemy sie spodziewac obwodnicy... ile lat jest wybierany wariant? To co sie dzieje na ulicach Stg to jakies nieporozumienie. Dluzej wybierajcie warianty. Chcemy obwodnicy!!!!
drogowiec
drogowiec 5.10.2017, 19:44
z takimi nieudacznikami,to się nie uda nawet za 20 lat !!!
king
king 5.10.2017, 14:35
Strzelam - - - - 10lat

Pozostałe